Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 02.04.2020 11:30 Publikacja: 02.04.2020 11:30
Foto: Bloomberg
Decyzje ograniczające swobodę poruszania się podjęte przez wiele krajów dla opanowania rozchodzenia się koronawirusa zaszkodziły tym łańcuchom, bo ograniczono wymianę międzynarodową, wprowadzono kwarantanny, a doszło do tego zmniejszenie lotniczych przewozów ładunków, transportu lądowego i morskiego.
W odróżnieniu od wielu surowców, ceny kawy zaczęły rosnąć wraz z pojawieniem się dużego popytu na nią, bo klienci spodziewają się trudności w zaopatrzeniu. Ceny transakcji terminowych arabiki rosły w marcu, podczas gdy ropy naftowej zmalały o połowę. — Zwracali się do nas kupujący z dużych krajów, Stanów, Japonii Niemiec, generalnie wszystkie największe na świecie palarnie kawy. Chcą szybko dostać ziarna na wszelki wypadek — powiedział anonimowo szef jednego z dużych eksporterów kawy brazylijskiej. — Palarnie i handlujący kawą robią zapasy, bo spodziewają się zakłóceń w dostawach — uważa handlowiec z Londynu i dodał, że ma już kilka zamówień, z których nie uda mu się wywiązać.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Brazylia walczy z cłami, które narzucił Donald Trump. Złożyła właśnie skargę w WTO, a ogromne ilości kawy przeki...
Niemcy piją mniej piwa. Sprzedaż spadła do najniższego poziomu od ponad trzech dekad. Niemieckie browary widzą j...
TikTok wypromował zapomniany i ignorowany produkt spożywczy – twaróg. Przez lata był on pomijany, relegowany do...
Najbardziej rozpoznawalna marka napoju gazowanego na świecie opublikowała bardzo dobre wyniki za drugi kwartał....
Branża mięsa zmaga się z wieloma wyzwaniami: od kłopotów z popytem, poprzez epidemię po wzrost kosztów produkcji...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas