Reklama
Rozwiń

Dla branży piwnej to dziwny rok

Gdy na powrót ruszyła gastronomia, przyszło chłodne lato, deszczowe i bez imprez sportowych. Trudno się dziwić, że producentów piwa to nie cieszy.

Publikacja: 03.08.2020 21:00

Dla branży piwnej to dziwny rok

Foto: Adobe Stock

To jest dziwny rok, twierdzą przedstawiciele największych koncernów piwnych. Lato jest na półmetku, ale mimo długo oczekiwanego poluzowania ograniczeń życia społecznego sprzedaż piwa nie przyspiesza.

Wstępne szacunki z pierwszych trzech tygodni lipca podało Centrum Monitorowania Rynku – sklepy małoformatowe sprzedały w tym okresie 1,84 mln litrów piwa, co przerosło sprzedaż z analogicznego okresu przed rokiem o ok. 2 proc. Jednak z miesiąca na miesiąc sprzedaż praktycznie się nie zmieniła. W ciągu roku nie zmienił się też popyt, widać jedynie nieznaczny wzrost popularności piw bezalkoholowych i smakowych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement