W tym samy okresie marża brutto wzrosła o 27,2 proc., EBITDA, czyli zysk operacyjny plus amortyzacja poszedł w górę o 34,6 proc., a wynik operacyjny zwiększył się o 53,7 proc.

- Istotny wpływ na dobre wyniki Grupy, podobnie jak w pierwszym półroczu tego roku miała akwizycja słoweńskiej spółki Radenska i prowadzona dystrybucja napojów Rauch. Najlepsze wyniki odnotowano w Republice Czeskiej, na Słowacji oraz w Słowenii, natomiast sprzedaż w Polsce lekko spadła - podała Kofola w poniedziałek.

- Bardzo dobre wynik odnotowały również bary ze świeżymi sokami owocowymi i warzywnymi UGO, które podniosły przychody o 65 proc. w skali roku.

- Najlepszy wynik, który osiągnęliśmy od początku istnienia grupy oczywiście bardzo nas cieszy, ale o wiele bardziej interesuje nas to, co jeszcze możemy zrobić dla przyszłości firmy. W ubiegłych miesiącach wykonaliśmy masę pracy, która w przyszłości powinna pozytywnie zaowocować. Przenieśliśmy formalną siedzibę firmy z Polski do Czech, otworzyliśmy w Pradze na ulicy Jindřišská nową restaurację pilotażową Nagrilu, duży sukces osiągnęła również kolejna kampania marki Kofola, poświęciliśmy także wiele uwagi nowej marce Radenska, co przekłada się na przychody – komentuje Jannis Samaras, dyrektor generalny Grupy Kofola.