Reklama

Gorzkie apele przedsiębiorców w sprawie podatku cukrowego

Producenci rozpaczliwie apelują do premiera o odroczenie wejścia w życie tzw. opłaty cukrowej. - Jeśli nie to, to odroczmy chociaż jeden z uciążliwych obowiązków związanych z tą opłatą – postuluje Konfederacja Lewiatan. A eksperci rynku żywności oceniają, że nowy podatek spowoduje wzrost cen napojów o nawet kilkadziesiąt procent.

Aktualizacja: 16.12.2020 18:40 Publikacja: 16.12.2020 15:19

Gorzkie apele przedsiębiorców w sprawie podatku cukrowego

Foto: Adobe Stock

Opłata cukrowa, zwana też podatkiem cukrowym, wchodzi w życie 1 stycznia. Producenci napojów są przerażeni. Niedawno jeden z nich, firma Colian, która w swoim portfolio ma marki Goplana, Solidarność, Jutrzenka, Grześki, Familijne, Jeżyki, Akuku! Appetita, Siesta oraz Hellena, zaapelowała do premiera Mateusza Morawieckiego o doprowadzenie do odroczenia wprowadzenia w życie tzw. ustawy cukrowej. - Walka z pandemią to nie czas na obciążanie polskich firm rodzinnych dodatkową daniną. Skutki podatku cukrowego zahamują rozwój rodzimych przedsiębiorstw i uderzą w szereg segmentów gospodarki – przekonywał w liście otwartym do szefa rządu Jan Kolański, prezes zarządu firmy Colian.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama