Reklama

Ferrero wycofuje Kinder ze sklepów w USA i w Polsce. Ryzyko salmonelli

Choć żaden produkt firmy nie wykazał obecności niebezpiecznych bakterii, firma woli chuchać na zimne.

Publikacja: 08.04.2022 16:20

Ferrero wycofuje Kinder ze sklepów w USA i w Polsce. Ryzyko salmonelli

Foto: Adobe Stock

Potencjalne skażenie salmonellą wystarczyło, by ze sklepów w USA Ferrero zaczęło wycofywać asortyment niektórych swoich produktów. Z półek amerykańskich placówek handlowych znikają Kinder Happy Moments i Kinder Mix Chocolate Treats. Włoski koncern twierdzi, że decyzję podjął po tym, jak w fabryce, z której pochodzi czekolada użyta do wyprodukowania słodyczy, wykryto salmonellę.

To już kolejne wycofania produktów Ferrero ze sklepów w związku z wykryciem salmonelli u belgijskiego dostawcy. Przy tym, dotychczas wycofywano słodycze ze sklepów w Wielkiej Brytanii oraz w niektórych krajach Azji. Brytyjska Agencja Standardów Żywności zaleciła, by nie spożywać jajek niespodzianek z terminem przydatności do spożycia między 11 lipca a 7 października 2022, a Ferrero sukcesywnie wycofuje produkty ze sklepów. Wycofywane są też zestawy Kinder Easter Egg (150g), Kinder Mini Eggs (75g), Kinder Schokobons (200g) oraz Kinder Surprise (100g). Wszystkie wycofywane słodkości wyprodukowano u tego samego belgijskiego dostawcy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama