Reklama
Rozwiń

Ferrero wycofuje Kinder ze sklepów w USA i w Polsce. Ryzyko salmonelli

Choć żaden produkt firmy nie wykazał obecności niebezpiecznych bakterii, firma woli chuchać na zimne.

Publikacja: 08.04.2022 16:20

Ferrero wycofuje Kinder ze sklepów w USA i w Polsce. Ryzyko salmonelli

Foto: Adobe Stock

Potencjalne skażenie salmonellą wystarczyło, by ze sklepów w USA Ferrero zaczęło wycofywać asortyment niektórych swoich produktów. Z półek amerykańskich placówek handlowych znikają Kinder Happy Moments i Kinder Mix Chocolate Treats. Włoski koncern twierdzi, że decyzję podjął po tym, jak w fabryce, z której pochodzi czekolada użyta do wyprodukowania słodyczy, wykryto salmonellę.

To już kolejne wycofania produktów Ferrero ze sklepów w związku z wykryciem salmonelli u belgijskiego dostawcy. Przy tym, dotychczas wycofywano słodycze ze sklepów w Wielkiej Brytanii oraz w niektórych krajach Azji. Brytyjska Agencja Standardów Żywności zaleciła, by nie spożywać jajek niespodzianek z terminem przydatności do spożycia między 11 lipca a 7 października 2022, a Ferrero sukcesywnie wycofuje produkty ze sklepów. Wycofywane są też zestawy Kinder Easter Egg (150g), Kinder Mini Eggs (75g), Kinder Schokobons (200g) oraz Kinder Surprise (100g). Wszystkie wycofywane słodkości wyprodukowano u tego samego belgijskiego dostawcy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama