Ferrero wycofuje Kinder ze sklepów w USA i w Polsce. Ryzyko salmonelli

Choć żaden produkt firmy nie wykazał obecności niebezpiecznych bakterii, firma woli chuchać na zimne.

Publikacja: 08.04.2022 16:20

Ferrero wycofuje Kinder ze sklepów w USA i w Polsce. Ryzyko salmonelli

Foto: Adobe Stock

Potencjalne skażenie salmonellą wystarczyło, by ze sklepów w USA Ferrero zaczęło wycofywać asortyment niektórych swoich produktów. Z półek amerykańskich placówek handlowych znikają Kinder Happy Moments i Kinder Mix Chocolate Treats. Włoski koncern twierdzi, że decyzję podjął po tym, jak w fabryce, z której pochodzi czekolada użyta do wyprodukowania słodyczy, wykryto salmonellę.

To już kolejne wycofania produktów Ferrero ze sklepów w związku z wykryciem salmonelli u belgijskiego dostawcy. Przy tym, dotychczas wycofywano słodycze ze sklepów w Wielkiej Brytanii oraz w niektórych krajach Azji. Brytyjska Agencja Standardów Żywności zaleciła, by nie spożywać jajek niespodzianek z terminem przydatności do spożycia między 11 lipca a 7 października 2022, a Ferrero sukcesywnie wycofuje produkty ze sklepów. Wycofywane są też zestawy Kinder Easter Egg (150g), Kinder Mini Eggs (75g), Kinder Schokobons (200g) oraz Kinder Surprise (100g). Wszystkie wycofywane słodkości wyprodukowano u tego samego belgijskiego dostawcy.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę