Jarmuż pojawi się w niektórych restauracjach w Kalifornii i to tylko na próbę. Wraz z nim także szpinak będzie składnikiem dwóch dań śniadaniowych - informują amerykańskie media.
Zielony jarmuż to jedno z najmodniejszych warzyw ostatnich lat. Przeżywa prawdziwy renesans po wiekach zapomnienia. Do końca średniowiecza jarmuż, odmiana botaniczna kapusty warzywnej, był jednym z najpopularniejszych warzyw Europy. Teraz znów stał się modny, drogi coraz bardziej popularny wśród eko-rolników.
Jarmuż stał się elementem diety nie tylko wegetarian, ale także zwolenników nowych diet-fitness. Jest składnikiem nie tylko sałatek, ale także zdrowych napojów (smoothies). Dietetycy twierdzą, że to nowy tzw. superfood.
Nic więc dziwnego, że sieć walcząca o poprawę wizerunku postanowiła sięgnąć właśnie po niego. McDonald's od miesięcy stara się przekonać do siebie zwolenników zdrowej żywności i walczyć z wizerunkiem sieci oferującej wyłącznie niezdrową "żywność śmieciową". Ma to też związek ze spadkiem obrotów koncernu. Nowy prezes firmy - Steve Easterbrook, zapowiedział "radykalne zmiany".
Na razie nie wiadomo czy modna "zielenina" pojawi się w jakichkolwiek restauracjach poza Stanami Zjednoczonymi.