Według raportu firmy konsultingowej Keybridge, między lipcem 2014 a majem 2015 r. Tylko 48 proc. amerykańskich i włoskich konsumentów wybierało dla swoich dzieci razem z zestawem Happy Meal uchodzące za wyjątkowo niezdrowe napoje gazowane. W tym samym okresie poprzedniego roku podobną opcję wybierało 56 proc. klientów. Raport oparto na badaniach przeprowadzonych w 100 lokalach w USA oraz 81 we Włoszech.
McDonald's uznał, że osiągnięty wynik przybliża największą sieć restauracji szybkiej obsługi na świecie do spełnienia obietnic danych The Alliance for a Healthier Generation. Spółka zobowiązała się w 2013 do wprowadzania zmian w swoim menu, tak aby promować zdrowszą dietę i zdrowszy styl życia. W ramach zobowiązań McDonald's zadeklarował, że do 2020 roku konsumenci na 20 głównych rynkach na całym świecie będą mieli możliwość zastąpienia frytek sałatkami, warzywami i owocami. To nie jedyne posunięcia McDonald'sa zmierzające do poprawy wizerunku. Sieć zobowiązała się między innymi do rezygnacji z antybiotyków w podawanych kurczakach. McDonald's chce w ten sposób powstrzymać odpływ konsumentow do innych sieci restauracji, takich ja Chipotle, reklamujących się jako serwujące „naturalne" produkty.