McDonald’s chwali się sukcesem: mniej napojów gazowanych z Happy Meals

McDonald’s Corp. pochwalił się kolejnym wizerunkowym sukcesem. Ponad połowa klientów restauracji zamawiających posiłki dla dzieci (Happy Meals) rezygnowała w ostatnim roku z wysokosłodzonych napojów gazowanych.

Aktualizacja: 26.06.2015 07:39 Publikacja: 26.06.2015 06:49

McDonald’s chwali się sukcesem: mniej napojów gazowanych z Happy Meals

Foto: Bloomberg

Według raportu firmy konsultingowej Keybridge, między lipcem 2014 a majem 2015 r. Tylko 48 proc. amerykańskich i włoskich konsumentów wybierało dla swoich dzieci razem z zestawem Happy Meal uchodzące za wyjątkowo niezdrowe napoje gazowane. W tym samym okresie poprzedniego roku podobną opcję wybierało 56 proc. klientów. Raport oparto na badaniach przeprowadzonych w 100 lokalach w USA oraz 81 we Włoszech.

McDonald's uznał, że osiągnięty wynik przybliża największą sieć restauracji szybkiej obsługi na świecie do spełnienia obietnic danych The Alliance for a Healthier Generation. Spółka zobowiązała się w 2013 do wprowadzania zmian w swoim menu, tak aby promować zdrowszą dietę i zdrowszy styl życia. W ramach zobowiązań McDonald's zadeklarował, że do 2020 roku konsumenci na 20 głównych rynkach na całym świecie będą mieli możliwość zastąpienia frytek sałatkami, warzywami i owocami. To nie jedyne posunięcia McDonald'sa zmierzające do poprawy wizerunku. Sieć zobowiązała się między innymi do rezygnacji z antybiotyków w podawanych kurczakach. McDonald's chce w ten sposób powstrzymać odpływ konsumentow do innych sieci restauracji, takich ja Chipotle, reklamujących się jako serwujące „naturalne" produkty.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku