Reklama
Rozwiń
Reklama

McDonald’s chwali się sukcesem: mniej napojów gazowanych z Happy Meals

McDonald’s Corp. pochwalił się kolejnym wizerunkowym sukcesem. Ponad połowa klientów restauracji zamawiających posiłki dla dzieci (Happy Meals) rezygnowała w ostatnim roku z wysokosłodzonych napojów gazowanych.

Aktualizacja: 26.06.2015 07:39 Publikacja: 26.06.2015 06:49

McDonald’s chwali się sukcesem: mniej napojów gazowanych z Happy Meals

Foto: Bloomberg

Według raportu firmy konsultingowej Keybridge, między lipcem 2014 a majem 2015 r. Tylko 48 proc. amerykańskich i włoskich konsumentów wybierało dla swoich dzieci razem z zestawem Happy Meal uchodzące za wyjątkowo niezdrowe napoje gazowane. W tym samym okresie poprzedniego roku podobną opcję wybierało 56 proc. klientów. Raport oparto na badaniach przeprowadzonych w 100 lokalach w USA oraz 81 we Włoszech.

McDonald's uznał, że osiągnięty wynik przybliża największą sieć restauracji szybkiej obsługi na świecie do spełnienia obietnic danych The Alliance for a Healthier Generation. Spółka zobowiązała się w 2013 do wprowadzania zmian w swoim menu, tak aby promować zdrowszą dietę i zdrowszy styl życia. W ramach zobowiązań McDonald's zadeklarował, że do 2020 roku konsumenci na 20 głównych rynkach na całym świecie będą mieli możliwość zastąpienia frytek sałatkami, warzywami i owocami. To nie jedyne posunięcia McDonald'sa zmierzające do poprawy wizerunku. Sieć zobowiązała się między innymi do rezygnacji z antybiotyków w podawanych kurczakach. McDonald's chce w ten sposób powstrzymać odpływ konsumentow do innych sieci restauracji, takich ja Chipotle, reklamujących się jako serwujące „naturalne" produkty.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama