Polski drób rusza w świat

Po podbiciu Unii Europejskiej nasze kurczaki zaczynają zdobywać odległe rynki.

Aktualizacja: 08.09.2015 09:22 Publikacja: 07.09.2015 22:00

Foto: Rzeczpospolita

– Rynek unijny, gdzie trafia blisko 80 proc. drobiu sprzedawanego poza Polskę, jest coraz bardziej nasycony – mówi „Rzeczpospolitej" Jacek Lewicki, prezes firmy Drosed. – Dlatego chcąc się nadal szybko rozwijać, nasze firmy muszą otworzyć się jeszcze bardziej na kraje poza Europą.

Idzie im to coraz lepiej. W I połowie 2015 r. na rynki pozaunijne trafiło o 41 proc. więcej naszego drobiu niż rok wcześniej – wynika z danych Eurostatu. W porównaniu z 2014 r. wzrost był o 10 pkt proc. wyższy. Tempo sprzedaży na rynki unijne spadło w tym czasie do 10 proc., z 18 proc. rok temu.

Pozostało 83% artykułu

Twoje źródło rzetelnych informacji w czasie wyborów.

Relacje na żywo, analizy, cotygodniowe sondaże oraz komentarze.

Dostęp do serwisu rp.pl, w tym artykuły z Rzeczpospolitej i Plus Minus.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Przemysł spożywczy
Mleczarze Polski i Ukrainy chcą handlu bez ograniczeń politycznych
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Przemysł spożywczy
Karolina Zajezierska: Chleb nie potanieje, ale możliwa stabilizacja cen
Przemysł spożywczy
Jedyny majonez z takim świętem. Dzień najsłynniejszego polskiego majonezu
Przemysł spożywczy
Danone inwestuje 230 mln zł w zakład produkcyjny w Opolu
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Przemysł spożywczy
Nowy, tajemniczy smak Coca-Coli. Stworzyła go sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej