Nie mogą one też zapominać o rozwoju pracowników, którzy dziś jeszcze bardziej oczekują od pracodawców poczucia bezpieczeństwa oraz możliwie największego wsparcia zdrowia i profilaktyki.
Ważna komunikacja
W dobie pandemii Covid-19 firmy muszą w sposób jednoznaczny opowiadać się za wyznawanymi wartościami, które wpisują się w realizowaną przez nie misję, oraz aktywnie planować, jak w obecnych trudnych czasach chronić wartości pracownicze.
Jak wynika z badania firmy Antal „Puls rynku pracy", firmy działające na polskim rynku w największej mierze postawiły na usprawnienie komunikacji kanałami online (39 proc.). W ślad za tym poszedł rozwój infrastruktury technologicznej oraz rozbudowa sieci e-commerce (17 proc.).
A w kontekście polityki personalnej firmy zachowały dalece idącą ostrożność. Z jednej strony w większości nadal prowadzą procesy rekrutacyjne na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie (71 proc.).
Jednocześnie 24 proc. przedsiębiorstw zadeklarowało plany zwolnień wobec przedstawicieli średniej i wyższej kadry. Z kolei 25 proc. badanych organizacji zrezygnowało lub zmniejszyło liczbę dodatków pozapłacowych, 20 proc. zdecydowało się na czasowe obniżenie wynagrodzeń, a 19 proc. na wstrzymanie awansów w organizacji.