Reklama
Rozwiń

Błędy biur podróży - na co uważać

Zmiany godziny lotów i odrzucanie reklamacji z powodów formalnych to grzechy organizatorów wyjazdów.

Odmowa świadczenia usług na rzecz osób ubogich – wystąpienie HFPC do Prezesa UOKiK

Helsińska Fundacja Praw Człowieka przesłała do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pismo, w którym zwraca uwagę na problem wykluczającego trak...

UOKiK o reklamach suplementów diety Pneumolan i Pneumolan Plus

Producent suplementów diety Pneumolan i Pneumolan Plus usunie z reklam zwroty sugerujące, że produkty te mają właściwości lecznicze i zapobiegają chorobom.

Overbooking: linie lotnicze sprzedają więcej biletów, niż miejsc w samolocie

Przewoźnicy lotniczy zawierają umowy obejmujące większą liczbę miejsc niż jest w samolocie.

#RZECZoPRAWIE - Katarzyna Górna: Przed wakacjami przeczytajmy umowę

Zaczął się okres wakacyjny. Polacy, którzy chcą wybrać się na swój wymarzony urlop z biurem podróży powinni pamiętać o kilku sprawach. – Zawsze warto dokła...

Bramy Stabryła - UOKiK zawiadamia prokuraturę

Spółka Bramy Stabryła z Sanoka nie wywiązywała się z obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy o prawach konsumenta i wprowadzała w błąd. UOKiK zawia...

Bank da etat dłużnikowi

Zamiast licytować mieszkania za zaległości, banki pomogą kredytobiorcom wyjść na prostą.

Anna Wojda: nie dobijać dłużników

Banki dostały szansę na zmianę swojego wizerunku. A ten nie jest najlepszy. Zaraz po fiskusie to chyba najbardziej nielubiane instytucje. Trudno się dziwić.

Jeśli warzywa są na etykiecie, to powinny też być w produkcie

Umieszczenie na opakowaniu przyprawy warzywnej obrazków pomidora i papryki, których nie ma w jej składzie to wprowadzanie w błąd konsumentów.

Odwołany i opóźniony lot - ULC wyjaśnia, co warto wiedzieć przed wakacjami

Urząd Lotnictwa Cywilnego po raz kolejny włącza się do akcji „Przed wakacjami – Co warto wiedzieć" organizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumen...

Sąd: nie można żądać zadośćuczynienia za zmarnowany urlop i pisać na Facebooku, że "było zajefajnie"

Występujący z roszczeniem o zapłatę rekompensaty za nieudaną imprezę turystyczną powinien nie tylko zadbać o dowody, ale także uważać, co o imprezie pisze...

WSA: Wydatki na reklamę z dotacji oświatowej trzeba zwrócić

Z dotacji oświatowej nie można pokrywać kosztów działalności służącej promocji i reklamie szkół.

#RZECZoPRAWIE: Szymański o sporach frankowiczów z bankami

Sąd okręgowy jednoznacznie stwierdził, że stosowane przez mBank w przedmiotowej umowie kredytu klauzul waloryzacyjnych było nieuczciwe i rażąco naruszało i...

Bezpieczny i aktywny senior - porozumienie MRPiPS i UOKiK

UOKiK rozpoczął współpracę z Ministerstwem Rodziny Pracy i Polityki Społecznej w ramach kampanii „Bezpieczny i Aktywny Senior". Promuje ona bezpieczeństwo...

Konsumenci: problem z wakacjami kupionymi przez internet

Wariantów zakupu usług wakacyjnych jest wiele. Poza wybraniem się do biura podróży lub lokalu przedsiębiorcy możemy skorzystać z serwisu internetowego. Rez...

#RZECZoPRAWIE - Jacek Barszczewski: KNF chce skuteczniej ostrzegać konsumentów przed nieuczciwymi firmami

Chcemy, żeby pierwszym krokiem konsumenta przed powierzeniem swoich pieniędzy jakiejś firmie, było sprawdzenie listy ostrzeżeń publicznych - mówił Jacek Ba...

Usługi turystyczne - prawa konsumentów

Już po raz ósmy ponad 40 instytucji wspólnie przypomina konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu.

Zadośćuczynienie od biura podróży za zmarnowany urlop

Biuro podróży zapłaci za zmarnowany urlop bo zakwaterowało turystów w brudnych pokojach i hotelu o standardzie innym niż obiecywano podczas zawierania umowy.

Roaming - nowe przepisy

Od 15 czerwca 2017 r., zaczęły obowiązywać przepisy „Roam Like At Home”, znoszące opłaty roamingowe. Oznacza to, że użytkownicy telefonów komórkowych mogą...

Konsument powinien znać personalia wytwórcy

Podanie niepełnych danych identyfikujących producenta tj. pominięcie imion i nazwisk wspólników spółki jawnej może wprowadzić w błąd konsumentów i narusza...