Czy biuro podróży zwraca pieniądze po spadku kursu waluty

Turyści zyskają więcej praw. Trwającą co najmniej tydzień wycieczkę organizator będzie mógł odwołać z powodu braku chętnych nie później niż 20 dni przed je...

Dlaczego cena wakacji na stronie www różni się od ich realnego kosztu

Cena wakacji na stronie często różni się od ich realnego kosztu. Tak wynika z badania Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich.

Konsument nie musi bać się bankructwa biura podróży

Komponując wakacje w sieci, konsument nie będzie musiał obawiać się bankructwa współorganizatora.

Reklamacja wakacji bez uprzedniego zgłaszania nieprawidłowości rezydentowi

Biuro nie może uzależniać prawa do złożenia reklamacji od wcześniejszego zgłoszenia nieprawidłowości u rezydenta.

Włochy: klient restauracji musi wiedzieć, że danie jest z mrożonki

Oszustwem jest nieinformowanie klientów restauracji, że dania przygotowane są z mrożonych produktów – orzekł włoski Sąd Najwyższy.

Dzieci w reklamie syropu promują alkohol

Do Komisji Etyki Reklamy trafiły skargi na reklamę syropu Paola. Zdaniem konsumentów reklama HOOP Polska Sp. z o.o. jest nieetyczna i ma podtekst alkoholowy.

PKP nie odpowiada za złodzieja

Firma nie zapłaci odszkodowania za szkody poniesione na skutek uszkodzenia torów przez nieznane osoby.

NSA: broń gazowa wymagała pozwolenia

Popularna broń, sprzedawana parę lat temu bez zezwolenia, stała się bronią palną zagrażającą życiu i zdrowiu.

Jak uzyskać odszkodowanie za zaginiony lub uszkodzony bagaż

By uzyskać odszkodowanie za zaginiony lub uszkodzony bagaż, trzeba zgłosić to od razu na lotnisku, a potem szybko złożyć reklamację.

Lepsza ochrona klientów instytucji finansowych

Nie tylko agenci ubezpieczeniowi, ale także banki i inni pośrednicy w sprzedaży polis będą musieli powiedzieć klientowi, ile zarobią za zdobycie jego podpi...

Reklama
Reklama

UOKiK ws. udostępniania konsumentom nagrań telefonicznych

Urząd sprawdził, czy operatorzy telekomunikacyjni udostępniają konsumentom nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych.

Hotel zapłaci za przedmioty skradzione z pokoju gościa

Gość hotelowy, który padł ofiarą złodziei, może liczyć na odszkodowanie, ale tylko jeśli niezwłocznie zgłosi to na piśmie właścicielowi.

Rekordowi dłużnicy w Polsce

Najbardziej zadłużony konsument, notowany w Krajowym Rejestrze Długów, ma do oddania 45,3 mln złotych.

Konsumenci: łatwiejsze rozstrzyganie sporów z teleoperatorem

Trwają prace nad zmianami w Prawie telekomunikacyjnym i innych ustawach. Nowelizacja przepisów zmierza w stronę upraszczania procedur, zwiększenia efektywn...

Wypożyczanie auta za granicą – uwaga na ekstrakoszty

Wypożyczalnie pojazdów często ukrywają w umowach dodatkowe opłaty, np. za ubezpieczenia lub uszkodzenia.

Prawo wodne: każdy Polak dopłaci rocznie 100 zł za wodę

Sejm ma jednak uchwalić nowe przepisy, które dotkną 225 tys. posiadaczy zezwoleń np. na pobór wód powierzchniowych i podziemnych.

Drogie esemesy nie będą już tak groźne - zmiany w prawie telekomunikacyjnym

Promowanie komunikacji mailowej z dostawcami, rozwój sieci bezprzewodowych w miejscach publicznych i walka z esemesami premium – to główne założenia zmian...

UOKiK: ponad 100 istotnych poglądów

Ponad 100 istotnych poglądów w sprawach sądowych z udziałem konsumentów – to efekt dotychczasowej pracy UOKiK. Większość dotyczyła kredytów hipotecznych w...

Koniec z nieuczciwymi praktykami w branży rolno-spożywczej

Nowe przepisy mają zapobiegać nieuczciwym praktykom w branży rolno-spożywczej. Czas pokaże, czy tak się stanie – mówi Małgorzata Urbańska, partner z CMS.

Spready: Deutsche Bank, Getin Noble Bank i Raiffeisen Bank na celowniku UOKiK

Prezes UOKiK wszczął postępowania przeciwko Deutsche Bank, Getin Noble Bank i Raiffeisen Bank Polska.

Reklama
Reklama