Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowe zalecenia dotyczące porodów rodzinnych podczas Covid

Fundusz zapewnia, że osoba towarzysząca ma prawo uczestniczyć w porodzie rodzinnym pomimo epidemii. I zwiększa wycenę porodu, by szpital mógł zapewnić środki ochrony osobistej.

Aktualizacja: 14.07.2020 18:58 Publikacja: 14.07.2020 07:36

Nowe zalecenia dotyczące porodów rodzinnych podczas Covid

Foto: Adobe Stock

 O ok. 100 zł zwiększy się wycena jednorodnych grup pacjentów (JGP), w których zaszyte są procedury związane z porodami – zakłada zarządzenie prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia nr 104/2020/DSOZ z 8 lipca, zmieniające zarządzenie w sprawie zasad sprawozdawania oraz warunków rozliczania świadczeń opieki zdrowotnej związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19.

„Środki te powinny być wykorzystane na zorganizowanie i zapewnienie pacjentom świadczeń medycznych w bezpiecznych warunkach, m.in. na środki ochrony osobistej dla osoby towarzyszącej podczas porodu” – czytamy w komunikacie NFZ.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec niechcianych polowań? Co się zmieni w prawie łowieckim
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
W sądzie i w urzędzie
Małżeństwa jednopłciowe będą uznawane w Polsce? Adwokaci: wyrok TSUE to kamień milowy
Praca, Emerytury i renty
Raport ZUS pokazuje kto choruje najrzadziej. Jest zaskoczenie
Spadki i darowizny
O ważności wydziedziczenia i zachowku. Jak napisać skuteczny testament?
Konsumenci
Sąd Najwyższy: import podrobionych towarów z Chin to nie obrót podróbkami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama