Reklama
Rozwiń
Reklama

Farmaceuta będzie sprawdzał, jakie leki bierze pacjent

Ministerstwo Zdrowia chce dać aptekarzom nowe uprawnienia, dzięki którym odciążą oni lekarzy. Nie ma jednak mowy o tym, by diagnozowali pacjentów.

Aktualizacja: 10.02.2016 06:07 Publikacja: 09.02.2016 17:53

Farmaceuta będzie sprawdzał, jakie leki bierze pacjent

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Resort zdrowia chce zmienić uprawnienia farmaceutów, których rola sprowadza się dziś do sprzedawania leków. – Trzeba wykorzystać ich potencjał, bo to są profesjonaliści, którzy mogą robić coś więcej, niż tylko wydawać towar. To też jedna z nielicznych medycznych grup zawodowych, która nie ma swojej ustawy – mówi „Rz" Krzysztof Łanda, wiceminister zdrowia odpowiedzialny za politykę lekową. W resorcie powołano już zespoły pracujące nad zmianami.

Aptekarze z wyższym wykształceniem mieliby sprawować tzw. opiekę farmaceutyczną, która, zdaniem ministra, miałaby wyeliminować działania niepożądane i polipragmazję, czyli sytuację, w której chory bierze jednocześnie wiele leków, między którymi zachodzą interakcje. Farmaceuci mieliby robić przegląd leków branych przez pacjenta pod kątem interakcji między nimi.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Sądy i trybunały
Sprawa immunitetu Małgorzaty Manowskiej spadła z wokandy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Prawo dla Ciebie
"To nie był film erotyczny". Sąd Najwyższy rozstrzygnął skargę Polsatu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama