Reklamy Rostilu wprowadzały w błąd

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał natychmiastowe wstrzymanie reklam leku Rostil stosowanego do leczenia objawów przewlekłej niewydolności krążenia żylnego kończyn dolnych (żylaków).

Publikacja: 26.05.2015 14:50

Reklamy Rostilu wprowadzały w błąd

Foto: 123RF

Chodzi o spot radiowy o treści "To jaka diagnoza? Ból nóg, obrzęk i kurcze, wskazują na żylaki. Zastosować Rostil. Bo przyczyny żylaków są dwie: osłabienie żył i zakrzepicy. A Rostil likwiduje je obie. Zwalcza obie przyczyny żylaków".

GIF uważa, że reklama narusza prawo farmaceutyczne, gdyż wprowadza pacjentów w błąd i zawiera informacje niezgodne z zatwierdzoną dla Rostilu Charakterystyką Produktu Leczniczego (ChPL). ChPL zestaw wiadomości o leku m.in. jego działaniu, wskazaniach do jego zastosowania, przeciwwskazaniach oraz działaniach niepożądanych.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Jakie warunki trzeba spełnić, aby zdać maturę 2025?
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo rodzinne
Resort Bodnara chce dać więcej czasu rozwodnikom. Szykuje zmianę w prawie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne