Reklama

Reklamy Rostilu wprowadzały w błąd

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał natychmiastowe wstrzymanie reklam leku Rostil stosowanego do leczenia objawów przewlekłej niewydolności krążenia żylnego kończyn dolnych (żylaków).

Publikacja: 26.05.2015 14:50

Reklamy Rostilu wprowadzały w błąd

Foto: 123RF

Chodzi o spot radiowy o treści "To jaka diagnoza? Ból nóg, obrzęk i kurcze, wskazują na żylaki. Zastosować Rostil. Bo przyczyny żylaków są dwie: osłabienie żył i zakrzepicy. A Rostil likwiduje je obie. Zwalcza obie przyczyny żylaków".

GIF uważa, że reklama narusza prawo farmaceutyczne, gdyż wprowadza pacjentów w błąd i zawiera informacje niezgodne z zatwierdzoną dla Rostilu Charakterystyką Produktu Leczniczego (ChPL). ChPL zestaw wiadomości o leku m.in. jego działaniu, wskazaniach do jego zastosowania, przeciwwskazaniach oraz działaniach niepożądanych.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
„Lewaków i morderców nienarodzonych nie zatrudniamy”. Sąd o dyskryminacji przy rekrutacji
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo w Polsce
Kiedy można zmienić kategorię wojskową? Oto jak wygląda procedura
Prawo w Polsce
W tych miejscach lepiej nie zbierać grzybów. Kary za złamanie przepisów są wysokie
Konsumenci
Przełomowe orzeczenie SN w sprawie frankowiczów. Wyrok TSUE nie zmieni rozliczeń z bankami
Reklama
Reklama