Reklama

Reklamy Rostilu wprowadzały w błąd

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał natychmiastowe wstrzymanie reklam leku Rostil stosowanego do leczenia objawów przewlekłej niewydolności krążenia żylnego kończyn dolnych (żylaków).

Publikacja: 26.05.2015 14:50

Reklamy Rostilu wprowadzały w błąd

Foto: 123RF

Chodzi o spot radiowy o treści "To jaka diagnoza? Ból nóg, obrzęk i kurcze, wskazują na żylaki. Zastosować Rostil. Bo przyczyny żylaków są dwie: osłabienie żył i zakrzepicy. A Rostil likwiduje je obie. Zwalcza obie przyczyny żylaków".

GIF uważa, że reklama narusza prawo farmaceutyczne, gdyż wprowadza pacjentów w błąd i zawiera informacje niezgodne z zatwierdzoną dla Rostilu Charakterystyką Produktu Leczniczego (ChPL). ChPL zestaw wiadomości o leku m.in. jego działaniu, wskazaniach do jego zastosowania, przeciwwskazaniach oraz działaniach niepożądanych.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Zawody prawnicze
Prokuratorzy o jednej z ostatnich decyzji Adama Bodnara: "To ageizm"
Prawnicy
Waldemar Żurek: To jest jasne, że postawiłem wszystko na jedną kartę
Sądy i trybunały
Awantura o sędzię Krystynę Pawłowicz. Gorąco w Trybunale Konstytucyjnym
Podatki
Sprzedaż mieszkania otrzymanego w spadku po mężu może być opodatkowana
Internet i prawo autorskie
Rząd chce wprowadzić podatek od smartfonów. Wiadomo, ile wyniesie
Reklama
Reklama