Dynamiczny wzrost nowych technologii ma dziś znaczenie dla wszystkich. Także prawników. Wciąż jednak brak kompleksowych rozwiązań, które pozwoliłyby im prowadzić biznes.
„W Polsce można mówić o dwóch biegunach informatyzacji obsługi prawnej: stosunkowo niewielka grupa kancelarii wykorzystuje zaawansowane narzędzia informatyczne, a zdecydowana większość wciąż pracuje analogowo, korzystając jedynie z edytorów tekstu, elektronicznych baz informacji oraz podstawowych narzędzi do komunikacji elektronicznej".
Taką opinię o przedstawicielach rodzimej branży prawniczej mają badacze z Politechniki Warszawskiej oraz autorzy badania „Diagnoza potrzeb prawników w zakresie wykorzystywania narzędzi informatycznych w usługach prawniczych", które powstało na rzecz Fundacji LegalTech Polska.
Czytaj także: Nowe technologie w pracy prawnika
Dodatkowe czynności
Twórcy raportu zapytali prawników, co w prowadzeniu kancelarii jest dla nich najbardziej uciążliwe. Okazuje się, że czynności, które nie są bezpośrednio związane ze świadczeniem pomocy prawnej. 76 proc. pytanych wskazało, że doskwiera im rejestrowanie czasu pracy.