Reklama

Programiści nie chcą wracać do biur

O ile przed wybuchem pandemii duża część polskich programistów pracowała stacjonarnie, to teraz tylko niespełna trzech na stu chciałoby wrócić na stałe do biura.

Aktualizacja: 09.08.2021 15:28 Publikacja: 09.08.2021 15:25

Programiści nie chcą wracać do biur

Foto: Adobe Stock

Dużo większy (29 proc.) jest w Polsce odsetek programistów, którzy również po wygaśnięciu pandemii chcieliby pracować wyłącznie zdalnie. - wynika z sondażu firmy 7N, która działa na rynku outsourcingu usług IT. Zatrudnia głównie specjalistów z Danii, Polski i Indii i to te trzy kraje objął sondaż badający podejście programistów do pracy zdalnej.
Okazało się, że w każdym z badanych państw najwięcej zwolenników ma praca hybrydowa i to z istotnym udziałem tej wykonywanej poza biurem. Pełne przejście na zdalną pracę wybrałoby niespełna 16 proc. ankietowanych- tę średnią zaniżają Duńczycy, z których tylko 3,5 proc. chciałoby być zdalnymi pracownikami. Tam również najwięcej amatorów ma praca hybrydowa, choć z wyraźnie mniejszym niż w Polsce znaczeniem home office- o ile prawie 55 proc. polskich deweloperów IT stawia na 50-95 proc. udział pracy zdalnej, to w Danii największa grupa (83 proc.) poza biurem pracowałaby 25-70 proc. czasu pracy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama