Rada powiatu słubickiego podjęła uchwały (łącznie 12) składające się na procedurę odwołania starosty oraz powołania nowego zarządu powiatu słubickiego.
W ocenie wojewody uchwała rady powiatu słubickiego w sprawie odwołania starosty oraz uchwała w sprawie stwierdzenia tego odwołania istotnie naruszają art. 31 ust. 3 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
Wszystko zaczęło się 1 grudnia 2015 roku, gdy grupa dziewięciu radnych złożyła wniosek o odwołanie starosty. Komisja rewizyjna negatywnie zaopiniowała wniosek, następnie zwołano w trybie nadzwyczajnym posiedzenie sesji, ale nie odbyło się głosowanie w tej sprawie z powodu braku kworum. Wniosek nie był także głosowany na kolejnej sesji nadzwyczajnej rady powiatu w styczniu i lutym 2016 roku. W marcu, grupa sześciu radnych wnioskodawców oświadczyła, że cofa złożony wniosek o odwołanie starosty. W ich przekonaniu wniosek oraz opinia komisji rewizyjnej straciły na aktualności. Jednak na sesji 22 marca 2016 r. rada powiatu rozpoznała złożony 1 grudnia 2015 r. wniosek i odwołała starostę. Na tej samej sesji rada wybrała nowy zarząd powiatu.
Zdaniem organu nadzoru rada nie mogła rozpoznać wniosku radnych o odwołanie starosty w sytuacji jego cofnięcia przez sześciu z nich. A także wniosek nie mógł być procedowany z powodu upływu niemal czterech miesięcy od daty jego złożenia, wobec kilkukrotnego wcześniejszego uchylania się rady powiatu od jego rozpoznania.
Nie podjęcie uchwały przez radę powiatu w sprawie odwołania starosty na pierwszej sesji po złożeniu wniosku w tej sprawie, istotnie naruszają praw. Skutkiem stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie odwołania z funkcji starosty słubickiego, nieważne są także kolejne uchwały dotyczące wyboru przez radę powiatu nowego starosty i członków zarządu. Skoro nie doszło do skutecznego odwołania zarządu powiatu, nie było podstaw prawnych do wyboru nowego składu tego organu.