Niemiecki oddział Greenpeace postuluje wprowadzenie zakazu reklamy mięsa. "Zakaz mógłby pomóc w ograniczeniu spożycia mięsa" - argumentuje organizacja, według której ograniczenie produkcji mięsa ma kluczowe znaczenie w sytuacji kryzysu klimatycznego.
W zamieszczonym w niemieckim serwisie Greenpeace komunikacie przedstawiona jako ekspertka organizacji ds. rolnictwa Stephanie Töwe przekonuje, że "każdy, kto chce chronić klimat, środowisko i nasze zdrowie przed zgubnymi konsekwencjami działania przemysłu mięsnego nie może już dłużej pozwalać na reklamowanie mięsa".
Do postulatów Greenpeace odniosła się w mediach społecznościowych Sylwia Spurek, europosłanka wybrana z list Wiosny, obecnie reprezentująca Zielonych, w przeszłości zastępczyni Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara.
"Już dawno powinien być zakaz reklamy każdego produktu, który szkodzi zdrowiu ludzi, negatywnie wpływa na klimat, powoduje cierpienie zwierząt, narusza prawa człowieka" - napisała na Twitterze.
"Mamy zakaz reklamy i promocji papierosów - czas na zakaz promowania mięsa, mleka, nabiału" - dodała Spurek.