– Użycie mojej osoby było niewłaściwe i za to przepraszam – powiedział Marek Sawicki w wywiadzie, który ma być opublikowany w najbliższym wydaniu tygodnika „Wprost".
Spot Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wyemitowano 33 razy podczas transmisji meczów fazy grupowej mistrzostw Europy w piłce nożnej, a więc w najlepszym i najdroższym czasie antenowym.
Klip oficjalnie promował finansowany ze środków UE „Program rozwoju obszarów wiejskich". Ale główną rolę w filmiku odegrali Sawicki i prezes ARiMR Tomasz Kołodziej.
Telewizja Polska zapewniała, że ARiMR, która opłaciła czas antenowy ze środków unijnych, nie dostała żadnych preferencji. Ale kontrowersje budził fakt, że wiceprezesem TVP jest były zastępca Sawickiego Marian Zalewski.
To zresztą ten sam klip, który emitowano w czasie ostatniej kampanii wyborczej jako materiał promocyjny ARiMR. Oficjalnie nie był on agitacją wyborczą. Tyle że jego bohater – Sawicki – startował akurat w wyborach (w okręgu siedleckim). Wygrał je, dystansując konkurentów z PO i PiS.