Jak informuje Radio ZET, reklamy miały pojawić się na miejskich autobusach w Warszawie 2 listopada. "Miasto stołeczne Warszawa otrzymało 149 000 000 zł. Po prostu inwestujemy w Polskę! Polski Ład" - brzmiała treść proponowanej reklamy.

Rzeczniczka Banku Gospodarstwa Krajowego, który realizuje rządowy program, wyjaśnia, że celem kampanii jest "budowanie społecznej świadomości dotyczącej programu" oraz "poinformowanie mieszkańców o tym, ile pieniędzy trafi na inwestycje w ich miastach".

Czytaj więcej

Czy wniosek o dofinansowanie z Polskiego Ładu to informacja publiczna

Innego zdania jest warszawski Ratusz. "W naszym przekonaniu kampania BGK wprowadza w błąd mieszkańców, nie pokazując wszystkich skutków rządowego programu. Sugeruje bowiem, że mieszkańcy zyskali 140 mln zł, podczas gdy z szacunków m.st. Warszawy wynika, iż wprowadzenie tzw. „Polskiego Ładu” uszczupli budżet stolicy o prawie 1 miliard złotych" - wyjaśniono.

- Mamy podstawy uważać, że wiele rozwiązań zastosowanych przy tworzeniu tego rządowego programu, w tym mechanizmy tzw. rekompensat, zostały skonstruowane w sposób, który dyskryminuje duże miasta, a przede wszystkim Warszawę - oceniła Monika Beuth-Lutyk, rzeczniczka Urzędu m.st. Warszawy.