Reklama

Sondaż prezydencki: Duda wygrałby i z Tuskiem, i z Trzaskowskim

Obojętnie, jakiego kandydata by wystawiła opozycja, Andrzej Duda wygrałby w pierwszej turze wyborów prezydenckich - wynika z sondażu przeprowadzonego przez IBRiS.

Aktualizacja: 12.06.2019 07:37 Publikacja: 12.06.2019 07:27

Sondaż prezydencki: Duda wygrałby i z Tuskiem, i z Trzaskowskim

Foto: AFP

qm

Największe poparcie Andrzej Duda uzyskał w wariancie, w którym jego głównym rywalem z opozycji jest Donald Tusk. Na obecnego prezydenta zagłosowałoby wówczas w pierwszej turze 46,2 proc. ankietowanych, na szefa Rady Europejskiej - 31,5 proc. Pozostali kandydaci uzyskaliby jednocyfrowy wynik - trzecie miejsce zająłby Robert Biedroń (6,7 proc.), wyprzedzając Pawła Kukiza (5 proc.), Janusza Korwin-Mikkego (4,4 proc.) i Adriana Zandberga (3,7 proc.).

Jako potencjalny kandydat Tusk i tak uzyskałby najlepszy wynik. Gdyby zamiast byłego premiera opozycja wystawiłaby Władysława Kosiniaka-Kamysza, prezesa Polskiego Stronnictwa Ludowego, uzyskałby on 27,6 proc. poparcia. Jeszcze mniej osób oddałoby głos na Rafała Trzaskowskiego, gdyby posadę prezydenta Warszawy chciałby on zamienić na fotel prezydenta Polski. Na polityka PO głos zadeklarowało 23,1 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
Konwencja Nowoczesnej podjęła decyzję. Partia przechodzi do historii
Polityka
Sondaż zaufania CBOS wskazał najmniej znanego polityka. Jest nim rzecznik rządu
Polityka
W weekend startuje kampania 2027, restart Tuska, w PiS walka buldogów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Sondaż CBOS. Rekordowe poparcie dla partii Grzegorza Brauna
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama