Reklama

Będzie można sprawdzić, czy jest się celem internetowych kampanii wyborczych

Dzięki wtyczce „Kto cię namierzył" każdy będzie mógł sprawdzić, czy jest celem internetowych kampanii wyborczych.

Aktualizacja: 15.08.2019 21:45 Publikacja: 15.08.2019 18:51

Będzie można sprawdzić, czy jest się celem internetowych kampanii wyborczych

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

„Kto cię namierzył" to nowy projekt, który startuje wraz z inauguracją kampanii wyborczej do Sejmu. Trzy podmioty – Fundacje Panoptykon i ePaństwo oraz firma badawcza Sotrender – chcą zbadać, kto i w jakim celu prowadzi polityczną agitację na Facebooku, jakie reklamy wykupuje oraz do kogo są kierowane. Tego typu kwestie w przeszłości – zwłaszcza po kampanii brexitowej w Wielkiej Brytanii oraz kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych w 2016 – nabrały dużego znaczenia dla przejrzystości procesu wyborczego. Sprawa wykorzystywania internetu do agitacji, manipulacji wyborczej przez wrogie siły zewnętrzne stała się wręcz jednym z najważniejszych tematów politycznej dyskusji w demokracjach Zachodu. W projekcie „Kto cię namierzył" przygotowana została też specjalna wtyczka do przeglądarek internetowych. Każdy będzie mógł dzięki niej sprawdzić, czy jest celem internetowych kampanii wyborczych. Wtyczka ma zwiększyć świadomość wyborców tego, że są celem politycznej reklamy. Bo jak pokazują badania i analizy, tego typu sposoby reklamy są coraz bardziej istotne w arsenale sztabów też w Polsce.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Marian Banaś zabetonował NIK. Jego ludzie będą nieusuwalni
Polityka
Karol Nawrocki spotka się z Donaldem Tuskiem. Jest termin
Polityka
Nie chcą Konfederacji w Komisji Etyki. Prawicowy klub ma problem z jej obsadą
Polityka
Handel spółkami HoReCa pod dotacje z KPO? Minister funduszy nie widzi problemu
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama