Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 15.08.2019 21:45 Publikacja: 15.08.2019 18:51
Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski
„Kto cię namierzył" to nowy projekt, który startuje wraz z inauguracją kampanii wyborczej do Sejmu. Trzy podmioty – Fundacje Panoptykon i ePaństwo oraz firma badawcza Sotrender – chcą zbadać, kto i w jakim celu prowadzi polityczną agitację na Facebooku, jakie reklamy wykupuje oraz do kogo są kierowane. Tego typu kwestie w przeszłości – zwłaszcza po kampanii brexitowej w Wielkiej Brytanii oraz kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych w 2016 – nabrały dużego znaczenia dla przejrzystości procesu wyborczego. Sprawa wykorzystywania internetu do agitacji, manipulacji wyborczej przez wrogie siły zewnętrzne stała się wręcz jednym z najważniejszych tematów politycznej dyskusji w demokracjach Zachodu. W projekcie „Kto cię namierzył" przygotowana została też specjalna wtyczka do przeglądarek internetowych. Każdy będzie mógł dzięki niej sprawdzić, czy jest celem internetowych kampanii wyborczych. Wtyczka ma zwiększyć świadomość wyborców tego, że są celem politycznej reklamy. Bo jak pokazują badania i analizy, tego typu sposoby reklamy są coraz bardziej istotne w arsenale sztabów też w Polsce.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
Lawina konkursów na dyrektorskie stanowiska w Najwyższej Izby Kontroli. Wygrywają je ludzie Mariana Banasia. Prz...
Rafał Leśkiewicz, rzecznik prezydenta Karola Nawrockiego, poinformował w mediach społecznościowych, że w czwarte...
Odkąd w marcu Konfederacja straciła swojego przedstawiciela w Komisji Etyki Poselskiej, nie udało jej się doprow...
W 2024 r. można było kupić podupadłą w czasie pandemii firmę, by zwrócić się o środki z KPO dla branży HoReCa. -...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas