Aktualizacja: 19.07.2020 07:26 Publikacja: 19.07.2020 00:01
Foto: Wikimedia Commons
Teologia katolicka jasno wskazuje, że po śmierci czekają nas dwa sądy. Pierwszy jest ten nazwany szczegółowym, a drugi ostateczny po Paruzji, ponownym przyjściu Jezusa na świat. Dlaczego tak jest? Bo dopiero w czasie, i to niekiedy długim, po naszej śmierci widać rzeczywiście wszystkie skutki naszych działań, naszych decyzji, a niekiedy naszych zaniedbań. Nie za wszystkie odpowiadamy, ale wszystkie wymagają jakiegoś osądzenia, stanięcia – jak to ładnie ujmuje katolicka teologia – w prawdzie o sobie, swoich intencjach, ale i skutkach tego, co zrobiliśmy i co zaniedbaliśmy. Skutkach, których kompletnie nie potrafiliśmy sobie wyobrazić.
Polityka nad Sekwaną to dziś pole eksperymentów, w tym wciągania do władzy partii dotąd izolowanych. Efekt – woj...
W dzisiejszym odcinku podcastu „Posłuchaj Plus Minus” Daria Chibner rozmawia z Konstantym Pilawą z Klubu Jagiell...
Urzeka mnie głębia głosu Dave’a Gahana z zespołu Depeche Mode oraz ładunek emocjonalny ukryty między jego słowam...
„28 lat później” to zwieńczenie trylogii grozy, a zarazem początek nowej serii o wirusie agresji. A przy okazji...
„Sama w Tokio” Marie Machytkovej to książka, która jest podróżą. Wciągającym odkrywaniem świata bohaterki, ale i...
Lubił się wygłupiać, miał dar naśladowania, był spontaniczny. Tymczasem utrwalono w Polakach wizerunek Fryderyka...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas