„Indika”: Za murami monastyru

„Indika” to rzadka okazja, by zajrzeć do wnętrza rosyjskiej duszy.

Publikacja: 14.06.2024 17:00

„Indika”: Za murami monastyru

Foto: materiały prasowe

Studio Odd Meter, które od niedawna działa w Kazachstanie (wcześniej w Moskwie), postanowiło opowiedzieć o wierze i Kościele prawosławnym. To dość oryginalny temat jak na grę komputerową – mamy do czynienia z produkcją nietypową, niby klasyczną przygodówką z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, a jednak mocno osadzoną w rosyjskiej prowincji i dokonująca wiwisekcji jej mentalności.

Tytułowa Indika jest XIX-wieczną zakonnicą żyjącą za murami monastyru. Poniewierana przez przełożoną, postanawia wyruszyć w drogę. W surrealistycznej chwilami wędrówce towarzyszy jej diabeł, który pełni rolę narratora. Pojawia się też zbiegły skazaniec Ilia, który ani chybi uwierzy, że odzyska chorą rękę, jeśli będzie odpowiednio głośno dowodził swojej głębokiej wiary. „Indika” wydaje się grą nasyconą znaczeniami, stawiającą pytania i niekoniecznie udzielającą na nie odpowiedzi. Chwilami ociera się o traktat moralny. Jednocześnie to wciąż gra rozpisana na jakieś pięć godzin zabawy, łącząca proste zagadki logiczne z kilkoma zaledwie zadaniami zręcznościowymi. Nietypowo zrealizowano retrospekcje, które przybrały tu wygląd klasycznej, 16-bitowej platformówki. Dla twórców najważniejsza jest bowiem opowieść zapewniająca swobodę interpretacji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Plus Minus
„Kształt rzeczy przyszłych”: Następne 150 lat
Plus Minus
„RoadCraft”: Spełnić dziecięce marzenia o koparce
Plus Minus
„Jurassic World: Odrodzenie”: Siódma wersja dinozaurów
Plus Minus
„Elio”: Samotność wśród gwiazd
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Rafał Lisowski: Dla oddechu czytam komiksy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama