Uczniowie uciekają z pomocą AI. Początek lepszej edukacji?

Licealiści rozwiązują sprawę porwania nauczycielki, uczniowie podstawówki chodzą po mieście w poszukiwaniu ścieżek kariery zawodowej. Jeszcze inni tworzą projekty społeczne z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – a wszystko z pomocą AI. Czy walka o to, żeby wychować w szkole świadomych użytkowników sztucznej inteligencji, ma jednak szanse powodzenia?

Publikacja: 24.05.2024 10:00

– Wydałam ChatGPT polecenie, żeby stworzył dla licealistów scenariusz gry typu escape room – opowiad

– Wydałam ChatGPT polecenie, żeby stworzył dla licealistów scenariusz gry typu escape room – opowiada Anna Kalocińska, germanistka z Liceum Ogólnokształcącego Fundacji Szkolnej. AI wygenerowała materiały po angielsku. Podczas gry uczniowie rozwiązywali dodatkowo zagadki w języku hiszpańskim i niemieckim

Foto: Archiwum Liceum Fundacji Szkolnej

Jak podaje najnowszy raport „Polska edukacja w cieniu AI” ekspertów z Collegium Da Vinci w Poznaniu (wydanego przez poznański oddział Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego), „to, co nazywamy sztuczną inteligencją, jest ciągle ewoluującą technologią, która może już za kilka lat oferować zupełnie inne możliwości niż te obecne”, m.in. „usprawnić i uczynić efektywniejszym proces nauczania zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów”. Z drugiej strony pracownicy sektora edukacji i eksperci ostrzegają: sztuczna inteligencja to broń obosieczna, naszpikowana zagrożeniami.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Plus Minus
Polska jest na celowniku Rosji. Jaka polityka wobec Ukrainy byłaby najlepsza?
Plus Minus
„Kształt rzeczy przyszłych”: Następne 150 lat
Plus Minus
„RoadCraft”: Spełnić dziecięce marzenia o koparce
Plus Minus
„Jurassic World: Odrodzenie”: Siódma wersja dinozaurów
Plus Minus
„Elio”: Samotność wśród gwiazd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama