„Czysty wymysł. Jak japońska popkultura podbiła świat”: Skąd się wzięła słynna kotka

Matt Alt opisuje, jak powstawały słynne towary eksportowe Japonii. Koncentruje się na tych rozrywkowych, takich jak tamagotchi i karaoke.

Publikacja: 22.12.2023 17:00

„Czysty wymysł. Jak japońska popkultura podbiła świat”: Skąd się wzięła słynna kotka

Foto: mat.pras.

Fascynacja Japonią zaczęła się u Matta Alta, amerykańskiego dziennikarza, od japońskiej zabawki robota. Dziś od 30 lat mieszka w Tokio i na co dzień zajmuje się tłumaczeniem japońskich gier, komiksów, filmów i animacji. Zadebiutował wspólnie z żoną Japonką książkami na temat tajemniczych potworów, duchów i zjawisk paranormalnych w kulturze japońskiej. W Polsce ukazuje się drugie, poprawione wydanie jego ostatniej książki pt. „Czysty wymysł. Jak japońska popkultura podbiła świat”.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
„Ostatnia przysługa”: Kobieta w desperacji
Plus Minus
„Wieczne państwo. Opowieść o Kazachstanie": Władza tłumaczyć się nie musi
Plus Minus
"Nobody Wants to Die”: Retrokryminał z przyszłości
Plus Minus
Krzysztof Janik: Państwo musi czasem o siebie zadbać
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Plus Minus
Olimpijskie boje smutnych panów