Reklama

Łukasz Wojciechowski: Ważna jest prawie wyłącznie cena

Zachowania konsumpcyjne osób w wieku 55+ w ostatnich dwóch, trzech latach mocno się zmieniły - mówi ekonomista Łukasz Wojciechowski.

Publikacja: 20.05.2022 17:00

Łukasz Wojciechowski: Ważna jest prawie wyłącznie cena

Foto: Forum, Krzysztof Wójcik

Plus Minus: Telewizje nazywają widzów w wieku 16–49 lat grupą komercyjną, bo biznes podobno uznaje ją za podstawę lokowania budżetów reklamowych. Tylko że polskie społeczeństwo szybko się starzeje. Ten podział nadal ma sens?

Dane demograficzne nie pozostawiają złudzeń: grupa tzw. seniorów, czyli ludzi w wieku 55+, będzie zdobywać coraz silniejszą pozycję w strukturze naszego społeczeństwa. Żyjemy w trzecim najszybciej starzejącym się społeczeństwie Unii Europejskiej, zmiany demograficzne są bardzo dynamiczne, więc jeśli biznes nie będzie w swych strategiach na poważnie brał pod uwagę starszych grup wiekowych, to sam mocno ograniczy sobie pole działania.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Tomasz P. Terlikowski: Musimy rozliczyć się z dziedzictwem Jana Pawła II
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Plus Minus
We Francji nikt nie lubi Emmanuela Macrona
Plus Minus
Irena Lasota: Trump nie pasuje do amerykańskiej demokracji, która go wybrała
Plus Minus
Michał Szułdrzyński: Leon XIV musiał rozczarować Roberta Bąkiewicza i Elona Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
Jan Krzysztof Ardanowski: Futra nie znikną, są symbolem prestiżu i zamożności
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama