Reklama

Joanna Szczepkowska: Ratujmy pokolenie covidowe

Dzieje się tak wiele, od spraw globalnych po lokalne, że trudno zrobić sobie jakiś ranking i skupić się na jednym ważnym wydarzeniu, nawet na poziomie refleksji. Codziennie jesteśmy bombardowani to wiadomościami, to konfliktami, to dylematami. A zjawiska, które generuje choćby pandemia, dopiero dochodzą do naszej świadomości.

Publikacja: 26.02.2021 18:00

Joanna Szczepkowska: Ratujmy pokolenie covidowe

Foto: AFP

Niedawno w przeczytałam list, jaki opublikował ojciec nastolatka pozbawianego kontaktów z rówieśnikami. Rodzina stara się zapewnić mu rozrywki, rozmowy, sport, a jednak chłopiec sam się powoli izoluje i „rozpada na kawałki". Dlaczego nie ma kontaktów wirtualnych z rówieśnikami? Bo oni też się izolują, a ich rodzice również są świadkami zapaści swoich dzieci. Oczywiście, od razu przychodzi do głowy deska ratunku – psycholog. Czasem wydaje się, że psychologowie to rodzaj bogów, zdolnych zaradzić każdej sytuacji. Ich pomoc traktuje się tak jak pomoc strażaków w przypadku pożaru. Nie chcę w żadnym razie deprecjonować roli terapeutów – odwrotnie, chciałabym pomyśleć o sposobach odciążenia tych, którzy mają zapełnione kalendarzyki i spada na nich problem, z którym sami często nie mogą sobie poradzić. Przecież też mogą mieć dziecko w wieku „izolacyjnym" i pewnie widzą, że wiedza psychologiczna i instynkt rodzicielski nie rozwiążą problemu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
„The Smashing Machine”: Chleb, igrzyska i anatomia bólu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Plus Minus
„Bezcenny pakunek”: Dar od Boga Pociągu Towarowego
Plus Minus
„Tajemniczy pociąg”: Kafka jedzie pociągiem
Plus Minus
„Skarbek”: Porażka agentki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Dr Agnieszka Tambor: Kibicuję polskiemu kinu
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama