Reklama

Bestseller w sześciu ruchach

Bez mała 5 milionów sprzedanych egzemplarzy w samych Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Skąd sukces „Dziewczyny z pociągu", skoro największy tegoroczny bestseller nie wyróżnia się, przynajmniej z pozoru, zupełnie niczym?

Aktualizacja: 20.11.2015 11:21 Publikacja: 20.11.2015 01:00

Paula Hawkins: nie wyszło z komedią romantyczną, ale jest jeszcze fantastyka, kryminał i sonety. Fot

Paula Hawkins: nie wyszło z komedią romantyczną, ale jest jeszcze fantastyka, kryminał i sonety. Fot. Ian Wes

Foto: PA Wire/PAP

Od czasów ostatniej odsłony sagi o Harrym Potterze żadna książka nie sprzedawała się w Amazonie tak szybko jak „Dziewczyna z pociągu". Powieść Pauli Hawkins już dziś znajduje się na 14. miejscu wśród najczęściej sprzedających się pozycji w historii amerykańskiego giganta sprzedaży internetowej. Na szczycie listy bestsellerów „New York Timesa" debiut Hawkins spędził aż 14 tygodni z rzędu, taka seria nie przytrafiła się nawet „Kodowi Leonarda da Vinci" Dana Browna. W Stanach Zjednoczonych po nowy egzemplarz ktoś sięga co sześć sekund, w Wielkiej Brytanii co 18, a w Polsce – według informacji od wydawcy, którym wypada zaufać, bo od miesiąca książka dominuje na rodzimych listach bestellerów – co 40. Prawa do wydania kupiono już w 47 krajach.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
Michał Szułdrzyński: Prezydent Karol Nawrocki przekłuwa balonik narodowej dumy
Plus Minus
„Wyrok”: Wojna zbawienna, wojna błogosławiona
Plus Minus
„Arnhem. Dług hańby”: Żelazne spadochrony
Plus Minus
„Najdalsza Polska. Szczecin 1945-1950”: Miasto jako pole gry
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Plus Minus
„Dragon Ball Z: Kakarot: Daima”: Niby nie rewolucja, ale wciąga
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama