Reklama

Bestseller w sześciu ruchach

Bez mała 5 milionów sprzedanych egzemplarzy w samych Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Skąd sukces „Dziewczyny z pociągu", skoro największy tegoroczny bestseller nie wyróżnia się, przynajmniej z pozoru, zupełnie niczym?

Aktualizacja: 20.11.2015 11:21 Publikacja: 20.11.2015 01:00

Paula Hawkins: nie wyszło z komedią romantyczną, ale jest jeszcze fantastyka, kryminał i sonety. Fot

Paula Hawkins: nie wyszło z komedią romantyczną, ale jest jeszcze fantastyka, kryminał i sonety. Fot. Ian Wes

Foto: PA Wire/PAP

Od czasów ostatniej odsłony sagi o Harrym Potterze żadna książka nie sprzedawała się w Amazonie tak szybko jak „Dziewczyna z pociągu". Powieść Pauli Hawkins już dziś znajduje się na 14. miejscu wśród najczęściej sprzedających się pozycji w historii amerykańskiego giganta sprzedaży internetowej. Na szczycie listy bestsellerów „New York Timesa" debiut Hawkins spędził aż 14 tygodni z rzędu, taka seria nie przytrafiła się nawet „Kodowi Leonarda da Vinci" Dana Browna. W Stanach Zjednoczonych po nowy egzemplarz ktoś sięga co sześć sekund, w Wielkiej Brytanii co 18, a w Polsce – według informacji od wydawcy, którym wypada zaufać, bo od miesiąca książka dominuje na rodzimych listach bestellerów – co 40. Prawa do wydania kupiono już w 47 krajach.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Treści, którym możesz zaufać.
Reklama
podcast
„Posłuchaj Plus Minus” – Żyjemy w terrorze wolności
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Plus Minus
„K-popowe łowczynie demonów”: Dobro i zło, jakich nie znaliśmy
Plus Minus
„Samotność Janosika. Biografia Marka Perepeczki”: Mężczyzna na dwa tapczany
Plus Minus
„Cronos: Nowy Świt”: Horror w Hucie im. Lenina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
„Peacemaker”: Żarty się skończyły
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama