Przełom wcale nie oznacza sukcesu

Polska ma potencjał, by budować innowacje na skalę globalną. Eksperci wskazują jednak, że wcale nie musi wygrać ten, kto pierwszy udostępni swoje nowatorskie rozwiązanie.

Publikacja: 10.09.2019 21:00

Premiera pierwszego iPhone’a w 2007 r. stała się już podręcznikowym przykładem tego, jak innowacja,

Premiera pierwszego iPhone’a w 2007 r. stała się już podręcznikowym przykładem tego, jak innowacja, która wcale nie jest całkiem nowatorskim, przełomowym wynalazkiem, może stać się wręcz rewolucyjnym rozwiązaniem

Foto: Bloomberg News

Wdrożenie całkowicie innowacyjnego produktu czy usługi nie zawsze jest jedyną drogą do osiągnięcia sukcesu. Startupy funkcjonujące na polskim rynku działają w różnych modelach biznesowych, część z nich w swojej strategii biznesowej stawia na opracowanie całkowicie nowych rozwiązań, ale dla innych to naśladowanie produktów konkurencji jest sposobem na sukces rynkowy. I nic w tym złego. Patrycja Panasiuk, dyrektor biura innowacji w PKN Orlen, wskazuje, że trend ten wydaje się słuszny, jeżeli prowadzi do rozwoju własnych produktów poprzez prace badawczo-rozwojowe oraz tworzenia unikalnego IP (własności intelektualnej).

Pozostało 92% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Orzeł Innowacji
„Rzeczpospolita” już po raz 10. nagrodziła innowacyjne firmy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Orzeł Innowacji
Poznaliśmy laureatów nagród „Rzeczpospolitej”
Orzeł Innowacji
Firmy technologiczne czekają na lepsze czasy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Orzeł Innowacji
Marcin Piasecki: Nie traćmy szans