Przełom wcale nie oznacza sukcesu

Polska ma potencjał, by budować innowacje na skalę globalną. Eksperci wskazują jednak, że wcale nie musi wygrać ten, kto pierwszy udostępni swoje nowatorskie rozwiązanie.

Publikacja: 10.09.2019 21:00

Premiera pierwszego iPhone’a w 2007 r. stała się już podręcznikowym przykładem tego, jak innowacja,

Premiera pierwszego iPhone’a w 2007 r. stała się już podręcznikowym przykładem tego, jak innowacja, która wcale nie jest całkiem nowatorskim, przełomowym wynalazkiem, może stać się wręcz rewolucyjnym rozwiązaniem

Foto: Bloomberg News

Wdrożenie całkowicie innowacyjnego produktu czy usługi nie zawsze jest jedyną drogą do osiągnięcia sukcesu. Startupy funkcjonujące na polskim rynku działają w różnych modelach biznesowych, część z nich w swojej strategii biznesowej stawia na opracowanie całkowicie nowych rozwiązań, ale dla innych to naśladowanie produktów konkurencji jest sposobem na sukces rynkowy. I nic w tym złego. Patrycja Panasiuk, dyrektor biura innowacji w PKN Orlen, wskazuje, że trend ten wydaje się słuszny, jeżeli prowadzi do rozwoju własnych produktów poprzez prace badawczo-rozwojowe oraz tworzenia unikalnego IP (własności intelektualnej).

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Orzeł Innowacji
Jakie kompetencje mają polscy innowatorzy? Widać poważne luki
Orzeł Innowacji
Szkoda, że nie działamy tylko w Polsce
Orzeł Innowacji
Łączymy specjalistów IT
Orzeł Innowacji
W polskim biznesie musi nastąpić innowacyjny przełom
Orzeł Innowacji
Dzięki nam żywność się nie psuje