Przełom wcale nie oznacza sukcesu

Polska ma potencjał, by budować innowacje na skalę globalną. Eksperci wskazują jednak, że wcale nie musi wygrać ten, kto pierwszy udostępni swoje nowatorskie rozwiązanie.

Publikacja: 10.09.2019 21:00

Premiera pierwszego iPhone’a w 2007 r. stała się już podręcznikowym przykładem tego, jak innowacja,

Premiera pierwszego iPhone’a w 2007 r. stała się już podręcznikowym przykładem tego, jak innowacja, która wcale nie jest całkiem nowatorskim, przełomowym wynalazkiem, może stać się wręcz rewolucyjnym rozwiązaniem

Foto: Bloomberg News

Wdrożenie całkowicie innowacyjnego produktu czy usługi nie zawsze jest jedyną drogą do osiągnięcia sukcesu. Startupy funkcjonujące na polskim rynku działają w różnych modelach biznesowych, część z nich w swojej strategii biznesowej stawia na opracowanie całkowicie nowych rozwiązań, ale dla innych to naśladowanie produktów konkurencji jest sposobem na sukces rynkowy. I nic w tym złego. Patrycja Panasiuk, dyrektor biura innowacji w PKN Orlen, wskazuje, że trend ten wydaje się słuszny, jeżeli prowadzi do rozwoju własnych produktów poprzez prace badawczo-rozwojowe oraz tworzenia unikalnego IP (własności intelektualnej).

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Orzeł Innowacji
Inwestujmy w wartość intelektualną
Orzeł Innowacji
Orzeł ważny dla NGO
Orzeł Innowacji
Rodzimy sektor bezpieczeństwa potrzebuje polskich innowacji
Orzeł Innowacji
AI zaprzęgnięta do słuchania płuc
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Orzeł Innowacji
Wydrukujemy ludzką łąkotkę
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”