W związku z tą sprawą Sąd Najwyższy Zjednoczonego Królestwa zwrócił się do Trybunału Sprawiedliwości o ustalenie jakie wskazówki wynikają z prawa Unii w odniesieniu do wynagrodzenia przysługującego pilotowi linii lotniczych w trakcie corocznego urlopu.
Trybunał stwierdził, iż niedogodności związane z wykonywaniem zadań powierzonych pracownikowi na podstawie jego umowy o pracę, które rekompensowane są poprzez kwotę pieniężną uwzględnianą przy obliczaniu całkowitego wynagrodzenia pracownika, muszą być brane pod uwagę przy ustalaniu kwoty przysługującej pracownikowi w trakcie corocznego urlopu. Również takie składniki jak dodatki związane ze sprawowaniem funkcji kierowniczych, za staż pracy czy też dotyczące kwalifikacji zawodowych.
Natomiast dodatek mający na celu pokrycie kosztów związanych z czasem spędzonym poza bazą nie wchodzi w zakres zwykłego wynagrodzenia pilotów linii lotniczych, dlatego też nie powinien być uwzględniany.
Ostatecznie jednak do sądu krajowego należy ustalenie, czy poszczególne składniki całkowitego wynagrodzenia pilota linii lotniczych są nieodzownie związane z wykonywaniem powierzonych mu zadań.
Trybunał przypomniał także, że celem wymogu wynagrodzenia za urlop jest stworzenie pracownikowi, jeśli chodzi o pensje, porównywalnej sytuacji w jakiej pracownik znajduje się będąc w pracy.
Zobacz więcej w serwisie: