Aktualizacja: 12.01.2019 08:57 Publikacja: 12.01.2019 08:24
Foto: Adobe Stock
Specjaliści zajmujący się analizą sylwetek kobiet prezentowanych w latach 90. w mediach zauważyli, iż pełniły one wówczas dwojakiego rodzaju funkcje. Czynną, jeśli występowały w roli dziennikarek czy redaktorek, oraz bierną, gdy stanowiły fragment szerszego przekazu, na ogół jako asystentki mężczyzn – kreowanych na inteligentnych i odpowiedzialnych prowadzących. Spostrzeżenia badaczy wskazywały zatem, iż przed niespełna trzydziestu laty w medialnej przestrzeni publicznej żywe były stereotypy merytorycznego mężczyzny i kobiety będącej jego uzupełnieniem, a niekiedy niemalże dosłownym przedłużeniem jego ręki. Tytułem przykładu, w bijącym rekordy popularności „Kole fortuny" Wojciech Pijanowski podawał uczestnikom kategorie haseł i wymieniał z nimi zabawne uwagi, zaś do swojej asystentki Magdy Masny kierował rozmaite polecenia, np. „Magda, pokaż panu", „Magda, pokaż panu w samochodzie", „A teraz Magda odsłoni cztery litery".
Czy wyborca, który o czasie przyszedł do wyborów, może być pozbawiony prawa do głosowania?
Najlepszym sposobem na ograniczenie agresji wobec personelu medycznego jest poprawa dostępu do opieki zdrowotnej...
Ministerstwo ma prawo samodzielnie określić swoje priorytety i realizować je w wybranym przez siebie czasie. Res...
Trwa długi weekend majowy. 1 maja – Święto Pracy, 2 maja – Święto Flagi, 3 maja – Święto Konstytucji. Majowej.
Rzadziej podnoszonym aspektem ówczesnych reform ustrojowych jest fakt zapoczątkowania w konstytucji procesu prze...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas