Reklama

Zerujemy licznik umów na czas określony

Gdyby umowy na czas określony, umowy-zlecenia czy o dzieło były wykorzystywane zgodnie z ich przeznaczeniem, zmiany nie byłyby potrzebne – twierdzi wiceminister pracy Radosław Mleczko w rozmowie z Mateuszem Rzemkiem.

Publikacja: 24.11.2014 08:10

Zerujemy licznik umów na czas określony

Foto: Fotorzepa, Karol Kamiński

Rz: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej szykuje zmiany w kodeksie pracy dotyczące 3 mln osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę na czas określony i dziesiątków tysięcy pracujących na kontraktach cywilnoprawnych bez oskładkowania. Skąd taka aktywność?

Radosław Mleczko: Różnorodność prawnych form wykonywania pracy jest we współczesnym świecie niezbędna. Nie pracujemy według jednego modelu, a tradycyjnie pojmowane czas i miejsce wykonywania pracy odgrywają w społeczeństwie cyfrowym coraz mniejszą rolę. Gdyby umowy o pracę na czas określony, umowy-zlecenia czy o dzieło były wykorzystywane wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem, nie byłoby potrzeby zmian. Niestety, niektórych form zatrudnienia się nadużywa. Prowadzi to do nieuczciwej konkurencji i ma negatywne konsekwencje dla zatrudnionych. Dlatego proponujemy kolejne kompleksowe zmiany dotyczące umów cywilnoprawnych, terminowych umów o pracę i pracy tymczasowej. Pracujemy też nad projektami nowych form umów adekwatnymi do zmieniającego się świata. Chcemy przywrócić sens tej różnorodności, a zarazem nadać jej nową jakość.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Sędzia Mariusz Ulman: Zostałem nazwany debilem, gnojem, hyclem
Opinie Prawne
Beata Kocięcka: Racjonalne zasady wynagradzania bez fikcji
Opinie Prawne
Bogusław Chrabota: Sędziowie i Pegasus
Opinie Prawne
Łukasz Guza: Kto się boi przymusowych etatów?
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatników wszyscy mają tam, gdzie mają
Reklama
Reklama