Jerzy Kowalski: Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu

Korzystne dla firmy orzeczenie sądu w sprawie gospodarczej to dopiero połowa sukcesu. Przedsiębiorca, który zdecyduje się na dochodzenie swoich praw w sądzie, powinien zadbać o to, żeby prawomocny i korzystny dla niego wyrok można było w praktyce wyegzekwować od dłużnika.

Publikacja: 27.11.2015 02:00

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Samuel Łaszcz Tuczapski herbu Prawdzic strażnik wielki koronny, znany warchoł i zagończyk XVII wieku był 236 razy skazany na banicję oraz 47 obłożony infamią za gwałty i rabunki. Plotka głosi, iż niewykonanymi wyrokami sądowymi podbijał sobie delię. Były to wyroki karne, ale podobnie może być z zasądzonymi na rzecz przedsiębiorcy roszczeniami wobec jego kontrahentów. Korzystne dla firmy orzeczenie sądu w sprawie gospodarczej to dopiero połowa sukcesu. Przedsiębiorca, który zdecyduje się na dochodzenie swoich praw w sądzie, powinien zadbać o to, żeby prawomocny i korzystny dla niego wyrok można było w praktyce wyegzekwować od dłużnika. Jak to zrobić? Jaką zastosować procedurę, by nie zmarnować pieniędzy wydanych na postępowanie sądowe i czasu na szukanie sprawiedliwości. Przede wszytkim przedsiębiorca musi uprawdopodobnić, że przysługuje mu dane roszczenie. Czyli jeżeli zamierza dochodzić zapłaty wynagrodzenia za zrealizowaną usługę, powinien uprawdopodobnić, że wykonał ją zgodnie z kontraktem. Co dalej?

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Opinie Prawne
Pietryga: Czy repolonizacja zamówień stanie się faktem?
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Kryzys w TK połączył Przyłębską, Rzeplińskiego i Stępnia
Opinie Prawne
Łukasz Guza: PiS straci przez weto w sprawie składki
Opinie Prawne
Wojciech Hermeliński: Kto ostatni w kolejce do głosowania?
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Ostrzejszy kodeks karny nie zapewni bezpieczeństwa lekarzom
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku