Cyberbezpieczeństwo: rząd musi uwzględnić również głos firm

Nie można mówić o przygotowaniu strategii cyberbezpieczeństwa i przepisów, które by jej dotyczyły, bez współpracy administracji państwowej z przedsiębiorcami. I to z wszystkimi – zauważa Wojciech Dziomdziora.

Aktualizacja: 07.07.2016 09:56 Publikacja: 07.07.2016 09:45

Cyberbezpieczeństwo: rząd musi uwzględnić również głos firm

Foto: 123RF

O cyberbezpieczeństwie mówi się dużo i niemal przy każdej okazji. Jest to zrozumiałe, jeżeli się weźmie pod uwagę wszelkie badania czy raporty dotyczące bezpieczeństwa, przestępczości gospodarczej czy największych wyzwań stojących przed państwami i ich gospodarkami. Wszystkie one jednoznacznie wskazują, że cyberbezpieczeństwo jest jedną z kluczowych kwestii w dzisiejszym świecie.

Czym ono jednak jest w istocie? Upraszczając dalece sprawę, jest ono bezpieczeństwem sieci i systemów teleinformatycznych. W dzisiejszym świecie teleinformatyka odpowiada za sprawne funkcjonowanie niemal wszystkich aspektów naszego życia społecznego i gospodarczego. Poczynając od sfery „twardej", czyli obronności państw, funkcjonowanie infrastruktury krytycznej (w tym energetyki, wody, ochrony zdrowia, łączności i systemów finansowych) poprzez systemy administracji publicznej, na komercyjnych usługach internetowych kończąc. Tak więc cyberbezpieczeństwo to bezpieczeństwo nas wszystkich.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Smutny obraz Trybunału Konstytucyjnego
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Prawne
Łukasz Cora: Ruch Obrony Granic ośmiesza państwo i obniża jego autorytet
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rejterada ekipy Bodnara
Opinie Prawne
Piątkowski, Trębicki: Znachorzy próbują „leczyć” szpitale z długów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama