Reklama

Czy warto promować polski arbitraż?

Polskie sądownictwo polubowne ma wiele zalet, zwłaszcza po ostatnich zmianach. By jego popularność w naszym kraju wzrosła, potrzebuje jednak właściwej promocji – zauważa prawnik Łukasz Wydra.

Publikacja: 22.07.2016 08:42

Czy warto promować polski arbitraż?

Foto: www.sxc.hu

Doktrynalna koncepcja arbitrażu handlowego jako alternatywy dla sądownictwa państwowego jest w pełni utrwalona w teorii i praktyce. Sam arbitraż, co ciekawe, jest starszy aniżeli sądy państwowe. Tradycyjne wartości arbitrażu, jak np. poufność, szybkość, niższe koszty czy możliwość powierzenia rozstrzygania sporu fachowcom, są szeroko analizowane i komentowane przez doktrynę i praktykę arbitrażową.

Trochę historii i faktów

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Uchwała kontra uchwała
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Kiedy wypada bić na alarm
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Problem neosędziów łatwiej rozwiązać „ustawką” niż ustawą
Opinie Prawne
Marcin Asłanowicz: Prawnicy nie muszą bić na alarm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Prawne
Adam Mariański: Fiasko polityki podatkowej rządu w połowie kadencji
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama