Czy warto promować polski arbitraż?

Polskie sądownictwo polubowne ma wiele zalet, zwłaszcza po ostatnich zmianach. By jego popularność w naszym kraju wzrosła, potrzebuje jednak właściwej promocji – zauważa prawnik Łukasz Wydra.

Publikacja: 22.07.2016 08:42

Czy warto promować polski arbitraż?

Foto: www.sxc.hu

Doktrynalna koncepcja arbitrażu handlowego jako alternatywy dla sądownictwa państwowego jest w pełni utrwalona w teorii i praktyce. Sam arbitraż, co ciekawe, jest starszy aniżeli sądy państwowe. Tradycyjne wartości arbitrażu, jak np. poufność, szybkość, niższe koszty czy możliwość powierzenia rozstrzygania sporu fachowcom, są szeroko analizowane i komentowane przez doktrynę i praktykę arbitrażową.

Trochę historii i faktów

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Prawne
Zacharski, Rudol: O niezależności adwokatury przed zbliżającymi się wyborami
Opinie Prawne
Tomasz Tadeusz Koncewicz: najściślejsza unia pomiędzy narodami Europy
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Dane osobowe też mają barwy polityczne
Opinie Prawne
Piotr Młgosiek: Indywidualna weryfikacja neosędziów, czyli jaka?
Opinie Prawne
Pietryga: Czy repolonizacja zamówień stanie się faktem?