Reklama
Rozwiń

Jordan to marka - spór o chiński znak towarowy

Chiński Ludowy Sąd Najwyższy uznał, że chiński producent odzieży i sprzętu sportowego Qiaodan Sports musi przestać używać znaków oznaczających nazwisko Michaela Jordana (po chińsku czyta się to Qiaodan).

Aktualizacja: 17.12.2016 11:11 Publikacja: 17.12.2016 05:00

Jordan to marka - spór o chiński znak towarowy

Foto: 123RF

Sprawa ma korzenie sięgające jeszcze lat 90. XX wieku, gdy Nike i sportowiec wchodzili na chiński rynek. Zarejestrowano wtedy jako znak towarowy tylko anglojęzyczną wersję nazwiska koszykarza. Dzięki temu Qiaodan mogło później nie tylko dość swobodnie używać chińskiej wersji nazwiska jako marki, ale nawet przechwyciło prawa do używania charakterystycznej sylwetki Jumpmana.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Prawne
Andrzej Ladziński: Diabeł w ornacie, czyli przebierańcy w urzędach
Opinie Prawne
Mateusz Radajewski: Nie namawiajmy marszałka Sejmu do złamania konstytucji
Opinie Prawne
Prof. Gutowski: Po wyborach w 2023 r. stworzyliśmy precedens, jesteśmy jego zakładnikami
Opinie Prawne
Bieniak, Mrozowska: Zakaz reklamy, który uderzał w przedsiębiorców
Opinie Prawne
Bogusław Chrabota: Adam Bodnar nie chce być Don Kichotem