Reklama
Rozwiń
Reklama

Koncentracje spółek pod czujnym okiem UOKiK

Prezes UOKiK wydał w ubiegłym roku ponad 190 decyzji dotyczących kontroli transakcji M&A. Na jego decyzje przedsiębiorcy czekali nieco ponad miesiąc, a to średnio o trzy tygodnie krócej niż w poprzednich latach – pisze ekspertka.

Publikacja: 14.04.2017 09:44

Koncentracje spółek pod czujnym okiem UOKiK

Foto: 123RF

Rok 2016 przyniósł wiele nieprzewidzianych wydarzeń na światowej scenie politycznej, które nie pozostały bez wpływu nie tylko na globalny rynek M&A, lecz także na prawo i politykę ochrony konkurencji. Pod znakiem zapytania pozostaje kierunek polityki konkurencji w USA po wyborze Donalda Trumpa na prezydenta. Europa stawia sobie pytania o wpływ Brexitu na wzrost obowiązków (i kosztów) z tytułu compliance po stronie przedsiębiorców prowadzących działalność w skali międzynarodowej. W Polsce rok 2016 przyniósł przede wszystkim zmianę na stanowisku prezesa UOKiK. Był to też drugi rok stosowania w praktyce istotnej nowelizacji prawa konkurencji, która weszła w życie 18 stycznia 2015 r. i zreformowała system kontroli koncentracji w Polsce.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Katarzyna Szymielewicz, Wojciech Klicki: Nie ma darmowych ubezpieczeń
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Prezydent w stronie biernej
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Każdy ma prawo do sądu – własnego, na dowolny temat
Opinie Prawne
Sławomir Wikariak: Pegasus niczego nie nauczył rządzących
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Konserwowanie patologii w KRS
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama