Reklama

Polska w UE: Europa szanująca tożsamość narodów

Obchody 15-lecia przystąpienia Polski do Unii nie wymagają prounijnych działań marketingowych i reklamowych lub czysto ekonomicznych uzasadnień naszej obecności w UE.

Aktualizacja: 14.04.2019 13:52 Publikacja: 12.04.2019 00:01

Polska w UE: Europa szanująca tożsamość narodów

Foto: stock.adobe.com

Centrum realizuje spektrum działań wspierających rozwój kultury, zachowanie tradycji i ochronę dziedzictwa narodowego, ale także kształtowanie postaw podtrzymywania tożsamości narodowej.

Tożsamość rozumiemy bowiem jako aksjologiczną ideę i formę życia zbiorowego – obie zbudowane na europejskiej wspólnocie doświadczeń historycznych. Konstytuowanie tożsamości narodowej, ale i europejskiej, wymaga inspirowania i zaangażowania, mobilizacji ruchów społecznych, środowisk społeczno-zawodowych twórców kultury, krajowych i międzynarodowych stowarzyszeń i organizacji funkcjonujących w obszarze kultury, a personalistycznie – każdego z obywateli. Inspirujemy więc do partycypacji w kreowaniu kultury, tożsamości, aksjologii – do pielęgnowania tożsamości polskiej jako tożsamości europejskiej.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Zaufanie do sądów dramatycznie maleje. Podobnie jak szanse na wyjście z pata
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Nieinternetowy felieton o upływie czasu i dystansie
Opinie polityczno - społeczne
Jacek Czaputowicz: W sprawie reparacji Karol Nawrocki chce realizować program Niemiec i „Gazety Wyborczej”
Opinie polityczno - społeczne
Były szef Agencji Wywiadu: Pierwsza linia obrony przed dronami powinna być daleko od Polski
Opinie polityczno - społeczne
Jacek Nizinkiewicz: Karol Nawrocki musi szybko dojrzeć po reakcji Donalda Trumpa
Reklama
Reklama