Reklama
Rozwiń
Reklama

Unia rynków nowoczesnych

Gospodarstwa domowe w UE odkładają co najmniej jedno euro na każde dziesięć zarobionych. Komisja Europejska pracuje nad tym, by uwolnić te oszczędności i pozwolić im generować dochód. Służy temu projekt unii rynków kapitałowych – piszą wiceprzewodniczący KE.

Aktualizacja: 12.06.2017 21:18 Publikacja: 11.06.2017 19:39

Valdis Dombrovskis

Foto: materiały prasowe

Już piąty rok z rzędu gospodarka Unii Europejskiej odnotowuje wzrost i tendencja ta będzie się utrzymywać. Jednak nie jesteśmy jeszcze w pełni rozkwitu: badania wskazują, że gospodarki państw europejskich wciąż osiągają wyniki poniżej swoich możliwości. Miliony Europejczyków nadal pozostają bez pracy, zatem nie możemy sobie teraz pozwolić na to, by siedzieć z założonymi rękami.

Dlaczego wciąż nie osiągnęliśmy pełni możliwości? Jednym z głównych powodów jest brak inwestycji długoterminowych w działalność gospodarczą i infrastrukturę. W latach 2008–2013 inwestycje w Europie się załamały i nadal nie wróciły do optymalnego poziomu.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Juliusz Braun: A może czas na reset w sprawie edukacji zdrowotnej?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Analiza
Jacek Nizinkiewicz: Kaczyński jest dziś w gorszej sytuacji niż Tusk
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Ćwiek-Świdecka: Rzeczpospolita Babska – czy tylko kobiety odpowiadają za niską dzietność?
Analiza
Andrzej Łomanowski: To był tydzień porażek Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie polityczno - społeczne
Vít Dostál, Wojciech Konończuk: Z Warszawy do Pragi bez uprzedzeń: jak Polska i Czechy stały się wzorem sąsiedztwa
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama