Reklama
Rozwiń
Reklama

Potężna gałąź i chluba gospodarki

Nie może cieszyć to, że w Polsce produkuje się coraz mniej gotowych aut. Oczywiście już raczej do kategorii złudzeń należy przekonanie, że w Polsce kiedykolwiek powstanie jakaś znacząca marka aut osobowych. Chociaż przed branżą motoryzacyjną stoi tyle wyzwań i musi ona pokonać tyle zakrętów, że to, co jeszcze niedawno wydawało się absolutnie niemożliwie może nabrać pewnych cech prawdopodobieństwa.

Publikacja: 06.02.2018 20:00

Potężna gałąź i chluba gospodarki

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Jednak na razie faktem jest, że produkcja aut w Polsce topnieje. Przyczyny są różne. Nasz kraj w ciągu ostatnich kilkunastu lat przegrał wyścig o kilka istotnych inwestycji, a wzrostu produkcji nie zapewniły inwestycje już istniejące. O ile można sobie wyrzucać błędy w przyciąganiu nowych graczy, Polska i polski rząd nie miały większego wpływu na topnienie produkcji w starszych zakładach. Tutaj decydujący wpływ miała sytuacja w centralach wielkich koncernów oraz zmiany własnościowe.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Opinie Ekonomiczne
Prof. Adam Noga: Ten Nobel z ekonomii był oczekiwany od dawna
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Dokąd zmierza polski system ochrony zdrowia
Opinie Ekonomiczne
Hubert Kozieł: Kreatywna destrukcja w skali międzykontynentalnej
Reklama
Reklama