Potężna gałąź i chluba gospodarki

Nie może cieszyć to, że w Polsce produkuje się coraz mniej gotowych aut. Oczywiście już raczej do kategorii złudzeń należy przekonanie, że w Polsce kiedykolwiek powstanie jakaś znacząca marka aut osobowych. Chociaż przed branżą motoryzacyjną stoi tyle wyzwań i musi ona pokonać tyle zakrętów, że to, co jeszcze niedawno wydawało się absolutnie niemożliwie może nabrać pewnych cech prawdopodobieństwa.

Publikacja: 06.02.2018 20:00

Potężna gałąź i chluba gospodarki

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Jednak na razie faktem jest, że produkcja aut w Polsce topnieje. Przyczyny są różne. Nasz kraj w ciągu ostatnich kilkunastu lat przegrał wyścig o kilka istotnych inwestycji, a wzrostu produkcji nie zapewniły inwestycje już istniejące. O ile można sobie wyrzucać błędy w przyciąganiu nowych graczy, Polska i polski rząd nie miały większego wpływu na topnienie produkcji w starszych zakładach. Tutaj decydujący wpływ miała sytuacja w centralach wielkich koncernów oraz zmiany własnościowe.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Rząd sięgnie po trik PiS-u
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mieczkowski: Polska w cieniu cyberkolonializmu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: „Szóstka dla premiera”