Polski rynek dojrzewa

Czasy, kiedy diler sprzedawał jedną tylko markę samochodów, to już przeszłość. Tak jak jest to na zachodzie Europy, tak jest również u nas. Polski rynek dojrzewa.

Aktualizacja: 03.07.2018 22:40 Publikacja: 03.07.2018 21:00

Polski rynek dojrzewa

Foto: Adobe Stock

Bogatszy (w modele) i nieprzywiązany do jednej marki diler jest w stanie nie tylko zaoferować korzystniejsze warunki kupna auta, ale i lepszy, rozbudowany serwis posprzedażny. Ma łatwiejszy dostęp do części i jest poważniej traktowany przez importera.

W tym dojrzewaniu nie widać jednak rosnącego zamiłowania do ekologii, sprzedaż aut z napędem elektrycznym bądź hybryd nadal jest niewielka, bo są one drogie. A w przypadku e-samochodów dodatkowo polski kierowca nie ma zaufania, że jeśli bateria mu się wyczerpie, to bez problemu doładuje ją w pierwszej napotkanej stacji benzynowej – bo tak nie jest. Państwo, mimo wielu deklaracji, też podchodzi do tego tematu z wielką nieśmiałością, bo ekologicznym kierowcom jako jedyny bonus oferuje jazdę po buspasach, których także jest w miastach jak na lekarstwo.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację