Reklama

Polski rynek dojrzewa

Czasy, kiedy diler sprzedawał jedną tylko markę samochodów, to już przeszłość. Tak jak jest to na zachodzie Europy, tak jest również u nas. Polski rynek dojrzewa.

Aktualizacja: 03.07.2018 22:40 Publikacja: 03.07.2018 21:00

Polski rynek dojrzewa

Foto: Adobe Stock

Bogatszy (w modele) i nieprzywiązany do jednej marki diler jest w stanie nie tylko zaoferować korzystniejsze warunki kupna auta, ale i lepszy, rozbudowany serwis posprzedażny. Ma łatwiejszy dostęp do części i jest poważniej traktowany przez importera.

W tym dojrzewaniu nie widać jednak rosnącego zamiłowania do ekologii, sprzedaż aut z napędem elektrycznym bądź hybryd nadal jest niewielka, bo są one drogie. A w przypadku e-samochodów dodatkowo polski kierowca nie ma zaufania, że jeśli bateria mu się wyczerpie, to bez problemu doładuje ją w pierwszej napotkanej stacji benzynowej – bo tak nie jest. Państwo, mimo wielu deklaracji, też podchodzi do tego tematu z wielką nieśmiałością, bo ekologicznym kierowcom jako jedyny bonus oferuje jazdę po buspasach, których także jest w miastach jak na lekarstwo.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nocna prohibicja pełna hipokryzji
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Reklama
Reklama