Reklama
Rozwiń

Polski rynek dojrzewa

Czasy, kiedy diler sprzedawał jedną tylko markę samochodów, to już przeszłość. Tak jak jest to na zachodzie Europy, tak jest również u nas. Polski rynek dojrzewa.

Aktualizacja: 03.07.2018 22:40 Publikacja: 03.07.2018 21:00

Polski rynek dojrzewa

Foto: Adobe Stock

Bogatszy (w modele) i nieprzywiązany do jednej marki diler jest w stanie nie tylko zaoferować korzystniejsze warunki kupna auta, ale i lepszy, rozbudowany serwis posprzedażny. Ma łatwiejszy dostęp do części i jest poważniej traktowany przez importera.

W tym dojrzewaniu nie widać jednak rosnącego zamiłowania do ekologii, sprzedaż aut z napędem elektrycznym bądź hybryd nadal jest niewielka, bo są one drogie. A w przypadku e-samochodów dodatkowo polski kierowca nie ma zaufania, że jeśli bateria mu się wyczerpie, to bez problemu doładuje ją w pierwszej napotkanej stacji benzynowej – bo tak nie jest. Państwo, mimo wielu deklaracji, też podchodzi do tego tematu z wielką nieśmiałością, bo ekologicznym kierowcom jako jedyny bonus oferuje jazdę po buspasach, których także jest w miastach jak na lekarstwo.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa