Reklama

Zbędny wydatek czy konieczność?

Od kilku tysięcy do nawet kilkuset tysięcy złotych mogło kosztować przeciętną firmę wdrożenie RODO – szacują eksperci. Wydatki poszły przede wszystkim na szkolenia i audyty, ale też wielką akcję informacyjną skierowaną do tysięcy klientów.

Aktualizacja: 09.07.2018 21:10 Publikacja: 09.07.2018 21:00

Zbędny wydatek czy konieczność?

Foto: Adobe Stock

Koszty zwiększania ochrony danych osobowych, zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy, okazują się więc niemałe. Pytanie, jakie zyski ma z tego biznes. Na razie, szczerze mówiąc, nikłe lub żadne. Jakoś nikt nie relacjonuje, by dzięki temu wzrosły im przychody czy liczba klientów. Co gorsza, być może nawet liczba klientów czy użytkowników spada (choć może tylko przejściowo), bo – jak można podejrzewać – u większości Polaków RODO przede wszystkim budzi irytację. Że trzeba coś klikać na stronie internetowej, że odpowiadać na dziwne e-maile czy wypełniać jakieś formularze, prosząc o najprostsze informacje (choć formularze zdają się wymysłem tylko instytucji publicznych). Wraz z upływem czasu nerwów może być więcej, bo dyrektywa dotyczy też telekomów, szkół, urzędów, przychodni itp. Strach pomyśleć, co będzie, gdy konieczne stanie się skorzystanie z ich usług.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nocna prohibicja pełna hipokryzji
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Reklama
Reklama