Reklama

Zbędny wydatek czy konieczność?

Od kilku tysięcy do nawet kilkuset tysięcy złotych mogło kosztować przeciętną firmę wdrożenie RODO – szacują eksperci. Wydatki poszły przede wszystkim na szkolenia i audyty, ale też wielką akcję informacyjną skierowaną do tysięcy klientów.

Aktualizacja: 09.07.2018 21:10 Publikacja: 09.07.2018 21:00

Zbędny wydatek czy konieczność?

Foto: Adobe Stock

Koszty zwiększania ochrony danych osobowych, zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy, okazują się więc niemałe. Pytanie, jakie zyski ma z tego biznes. Na razie, szczerze mówiąc, nikłe lub żadne. Jakoś nikt nie relacjonuje, by dzięki temu wzrosły im przychody czy liczba klientów. Co gorsza, być może nawet liczba klientów czy użytkowników spada (choć może tylko przejściowo), bo – jak można podejrzewać – u większości Polaków RODO przede wszystkim budzi irytację. Że trzeba coś klikać na stronie internetowej, że odpowiadać na dziwne e-maile czy wypełniać jakieś formularze, prosząc o najprostsze informacje (choć formularze zdają się wymysłem tylko instytucji publicznych). Wraz z upływem czasu nerwów może być więcej, bo dyrektywa dotyczy też telekomów, szkół, urzędów, przychodni itp. Strach pomyśleć, co będzie, gdy konieczne stanie się skorzystanie z ich usług.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Przemysław Tychmanowicz: Likwidacji podatku Belki nie ma, ale też jest OKI
Opinie Ekonomiczne
Polska wciąż importuje rosyjskie węglowodory
Reklama
Reklama