Reklama

Ryfama była za droga

- Dlaczego to Kopex a nie Famur sfinalizował transakcję? - pytamy Waldemara Łaskiego, prezesa Famuru

Publikacja: 22.02.2010 14:42

Waldemar Łaski, prezes Famuru

Waldemar Łaski, prezes Famuru

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak PN Piotr Nowak

[b]"Rz:"[/b] Czy Famur był zainteresowany zakupem Ryfamy?

[b]Waldemar Łaski:[/b] Tak, prowadziliśmy w tej sprawie negocjacje.

[b]Dlaczego to Kopex a nie Famur sfinalizował transakcję?[/b]

Oczekiwana przez sprzedającego cena nabycia akcji Ryfamy była zbyt wysoka w zestawieniu z sytuacją finansową tej spółki. Dokonaliśmy bardzo szczegółowej analizy osiąganych wyników na przestrzeni ostatnich kilku lat oraz aktualnego poziomu zadłużenia. Proponowana cena w żaden sposób nie mieściła w ogólnie przyjmowanych standardach wyceny przedsiębiorstw, a na zwrot zainwestowanych środków należałoby w naszej ocenie oczekiwać powyżej 15 lat.

[b] Czy to oznacza że Kopex kupił Ryfamę zbyt drogo?[/b]

Reklama
Reklama

Nie znamy ostatecznej ceny transakcji, ale znając oczekiwania Sprzedającego oraz odrzucenie naszej oferty uwzględniającej faktyczną sytuację Ryfamy taki wniosek wydaje się być uzasadniony.

[b]Jak ta transakcja wpłynie na pozycję grupy Famur?[/b]

Analitycy potrafią zauważyć różnicę pomiędzy budową Grupy Famuru i Kopexu. Nasza strategia opiera się na założeniu aby najpierw być najlepszym potem dopiero największym. Uważamy też, że trudna sytuacja w przemyśle w roku 2010 roku będzie okazją do wielu ciekawych i naprawdę atrakcyjnych transakcji.

Opinie Ekonomiczne
Prof. Chłoń-Domińczak: Dlaczego ekonomiści rozmawiają o demografii
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Krakowiak: Regulacje nie są lekiem na wszystko
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Bułgaria, czyli o znaczeniu sprawnych instytucji
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Twarda składka (zdrowotna) do zgryzienia
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Ekonomiczne
Prof. Beata Javorcik: Stary wspaniały świat?
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama