Rozmowa z Olgierdem Dobrzyńskim

Kanał naziemny byłby uzupełnieniem naszej oferty dla płatnej TV – mówi szef Discovery Networks i Eurosportu w Europie Środkowej Olgierd Dobrzyński.

Aktualizacja: 19.02.2015 07:15 Publikacja: 19.02.2015 05:28

Rozmowa z Olgierdem Dobrzyńskim

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Rz: Startują Państwo w konkursie na inwestora TVN, interesują się nowym multipleksem naziemnej telewizji. Jak ważnym rynkiem jest dla Discovery Polska i czego jeszcze należy się w tym roku spodziewać?

Olgierd Dobrzyński: Polska to jeden z największych rynków, na jakich działamy – czwarty na świecie i pierwszy w naszym regionie przed Niemcami i Rosją. Ostatnio zakończyliśmy transakcję przejęcia kontrolnego pakietu w Eurosporcie, trwała ona prawie dwa lata, bo udziały przejmowaliśmy etapami i dziś mamy w Polsce dziewięć marek telewizyjnych. Rozwijamy portfolio naszych kanałów – w 2013 roku przekształciliśmy np. Discovery World w Discovery Turbo Xtra, zmieniło się też Discovery Life (wcześniejsze Animal Planet w SD)  – to teraz kanał poświęcony stylowi życia kierowany do całych rodzin. To wszystko wiąże się z tym, że firma zwiększa wydatki na treści. W tym roku po raz pierwszy globalnie wydamy na produkcję treści 2 mld dol. To duży przyrost, w zeszłym roku było to ok. 1,6  mld dol.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem