Reklama
Rozwiń
Reklama

Wspólny mianownik franków i SKOK

Świat ma swoje kłopoty z bankami. My też swoje mamy.

Aktualizacja: 26.03.2015 20:30 Publikacja: 26.03.2015 20:00

Witold M. Orłowski, główny ekonomista PwC w Polsce

Witold M. Orłowski, główny ekonomista PwC w Polsce

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

I w wielkich bankach, na świecie, „zbyt dużych, żeby upaść", w Polsce zbyt pewnych swojej siły, by dobrowolnie wziąć na siebie znaczną część etycznej i finansowej odpowiedzialności za ryzykowne frankowe kredyty hipoteczne.

I w niedużych (licząc każdą pojedynczo) spółdzielczych kasach, zwanych w świecie anglosaskim Credit Unions, a u nas SKOK, które zaczynają sprawiać kłopoty, kiedy zapominają o swojej roli „prostych banków dla prostych ludzi" i zaczynają bawić się w coraz większe, ryzykowne operacje finansowe.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Raczyński: Okno możliwości dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: O co chodzi z tym Tajwanem?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Opinie Ekonomiczne
Polska prezydencja ożywiła aktywność polskiego biznesu w Brukseli
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama