Wycisnąć wartość z lokalizacji

Gdy spadają ceny paliwa, właściciele stacji szukają dodatkowych możliwości zarobku. Zmusiła ich do tego sytuacja rynkowa, ale zmiany idą w?ciekawym kierunku.

Publikacja: 29.03.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Stacji paliw jest w?Polsce ciągle ponad 6 tys., co na tle nawet największych operatorów handlowych jest wynikiem bardzo dobrym. Wiele z?tych punktów znajduje się w?doskonałych lokalizacjach, a?dodatkowo mają zapewniony stały dopływ klientów, co jest ich największym atutem.

Przed laty wydawało się, że szczytem fantazji na wzbogacenie usług stacji jest otworzenie przy niej sklepu – oferta więcej niż skromna, ceny z?kolei raczej kosmiczne. Nic więc dziwnego, że zakupy robili tam tylko najbardziej zdesperowani klienci. Jednak podejście firm się zmieniało – coraz częściej oddawali prowadzenie sklepu firmie znającej realia handlu spożywczego, mającej też dostęp do lepszych dostawców.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Opinie Ekonomiczne
Jak zaprząc oszczędności do pracy na rzecz konkurencyjnej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku