Reklama
Rozwiń
Reklama

Pendolino nie poprawi reputacji

Jeszcze w latach 90. mieliśmy w Polsce jedną z najbardziej rozwiniętych sieci kolejowych w Europie, ba, może i na świecie.

Publikacja: 15.04.2015 22:00

Elżbieta Glapiak

Elżbieta Glapiak

Foto: Fotorzepa,Waldemar Kompała

Do dziś trzymam w szufladzie mapę połączeń z tamtych czasów, która – przynajmniej w zachodniej Polsce – prezentowała się imponująco: gęsta siatka linii łączących najmniejsze nawet miejscowości.

Dziś możemy o niej tylko pomarzyć. Tory być może jeszcze zostały, ale pociągi już dawno po nich nie jeżdżą. Powód? Kolei utrzymywanie tych połączeń ekonomicznie się nie opłacało, a gmin nie było stać na to, aby siatkę od PKP przejąć. Być może inaczej myślałby prywatny zarządca, ale, jak wiemy, związkowcy skutecznie sprzedaż firmy zablokowali.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Raczyński: Okno możliwości dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: O co chodzi z tym Tajwanem?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Opinie Ekonomiczne
Polska prezydencja ożywiła aktywność polskiego biznesu w Brukseli
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama