Reklama

Pendolino nie poprawi reputacji

Jeszcze w latach 90. mieliśmy w Polsce jedną z najbardziej rozwiniętych sieci kolejowych w Europie, ba, może i na świecie.

Publikacja: 15.04.2015 22:00

Elżbieta Glapiak

Elżbieta Glapiak

Foto: Fotorzepa,Waldemar Kompała

Do dziś trzymam w szufladzie mapę połączeń z tamtych czasów, która – przynajmniej w zachodniej Polsce – prezentowała się imponująco: gęsta siatka linii łączących najmniejsze nawet miejscowości.

Dziś możemy o niej tylko pomarzyć. Tory być może jeszcze zostały, ale pociągi już dawno po nich nie jeżdżą. Powód? Kolei utrzymywanie tych połączeń ekonomicznie się nie opłacało, a gmin nie było stać na to, aby siatkę od PKP przejąć. Być może inaczej myślałby prywatny zarządca, ale, jak wiemy, związkowcy skutecznie sprzedaż firmy zablokowali.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Reklama
Reklama