Witold M. Orłowski: Nie o ratingach, ale o Uberze

Nowy rok zaczął się od złych wiadomości dla Polski, Europy i świata – groźnych warknięć agencji ratingowych, dalszych problemów z imigrantami szturmującymi słabo bronione mury Unii, rosnącego ryzyka, że Brytyjczycy mogą zdecydować o wyjściu swego kraju z Unii (moment na głosowanie jest fatalny), obaw o to, co dzieje się w Chinach. Wszyscy to wiedzą, nie musimy do listy ogólnych zmartwień dorzucać kolejnej cegiełki.

Publikacja: 27.01.2016 20:00

Witold M. Orłowski, profesor Politechniki Warszawskiej, główny doradca ekonomiczny PwC w Polsce

Witold M. Orłowski, profesor Politechniki Warszawskiej, główny doradca ekonomiczny PwC w Polsce

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Zastanówmy się nad czymś zupełnie innym, choć też dla nas ważnym. W końcu rządy rządzą, a potem odchodzą. A pewne zjawiska gospodarcze trwają – na dobre i na złe.

Strajkujący paryscy taksówkarze przypomnieli nam właśnie o jednym z takich zjawisk – o ekonomii współdzielenia, której symbolem jest wypychający ich z rynku Uber. Pomysł jest genialnie prosty: po co kupować drożej na rynku coś, czego inne gospodarstwa domowe mają w nadmiarze i są gotowe się z nami stosunkowo tanio podzielić?

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Michał Szułdrzyński: Polskie firmy dojrzewają do AI. Jak sztuczna inteligencja zmienia biznes
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Ścieżka dla sektora obronnego
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Permanentna kampania wyborcza to gra ryzykowna dla gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Trudno rządzić, nie mając zdania. Czy leci z nami pilot?
Opinie Ekonomiczne
Czy liderzy polityczni zapobiegną recesji w Polsce, Unii, USA?