Reklama
Rozwiń

Grzegorz Ślak: Przyszłość jest w biopaliwach

W naszym kraju udział biokomponentów będzie rósł, bo wymuszają to restrykcyjne przepisy dotyczące ograniczenia misji CO2 do atmosfery – mówi prezes Wratislavii-Biodiesel Grzegorz Ślak.

Aktualizacja: 05.10.2017 09:09 Publikacja: 04.10.2017 21:49

Grzegorz Ślak: Przyszłość jest w biopaliwach

Foto: materiały prasowe

Rz: Sztuczny obrót paliwem B100, brak regulacji dotyczących biokomponentów kolejnych generacji oraz niejasne regulacje, to jedne z głównych barier rozwoju branży biopaliw w naszym kraju. Jak w tej sytuacji radzi sobie na rynku kierowana przez pana firma Wratislavia-Biodiesel?

Bardzo dobrze. W zeszłym roku sprzedaliśmy 120 tys. ton estrów metylowych kwasów tłuszczowych, czyli biokomponentu pierwszej generacji dodawanego do oleju napędowego. W tym roku będzie to już około 210 tys. ton. Nigdy wcześniej nie mieliśmy takiego wyniku. Popyt jest tak duży, że moglibyśmy sprzedać ich nawet 300–350 tys. ton, ale mamy ograniczone zdolności wytwórcze. To przede wszystkim efekt rosnącej w Polsce konsumpcji na olej napędowy, ale nie tylko. W UE również mocno rośnie zapotrzebowanie na biokomponenty. W tym roku pracujemy na pełnych mocach, wynoszących 156 tys. ton. Resztę dokupujemy na rynku i sprzedajemy naszym klientom. Wśród nabywców jest m.in. PKN Orlen, Shell, niemieckie rafinerie w Leuna i Schwedt oraz polscy importerzy, tacy jak Unimot i Onico.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa
Opinie Ekonomiczne
Deklaracja Ateńska: chcemy latać więcej, ale ciszej i czyściej