Reklama

Generał, który ma szczęście

Nowego premiera i nowy rząd mamy zaledwie od kilku tygodni, a przyznać trzeba, że z gospodarki płyną same dobre sygnały. Malkontenci powiedzą, że nowy premier po prostu ma szczęście, bo przecież owe wyniki nie zależą od działań z ostatnich tygodni... Ale cóż, owi malkontenci zapominają zapewne o znanym powiedzeniu Napoleona, że najbardziej zależy mu właśnie na tym, by jego generałowie mieli szczęście.

Aktualizacja: 31.01.2018 21:48 Publikacja: 31.01.2018 21:30

Mateusz Morawiecki

Mateusz Morawiecki

Foto: Fotorzepa, Maciej Zienkiewicz

Dobry przełom? (Oczywiście chodzi mi o dobry przełom roku 2017 i 2018 w gospodarce i jej okolicach). Bez wątpliwości. Przede wszystkim wstępny pomiar PKB ogłoszony przez GUS wygląda znakomicie. Wzrost PKB wyniósł 4,6 proc., najwięcej od roku 2011 (wtedy było 5 proc.), konsumpcja gospodarstw domowych zwiększyła się o 4,8 proc., najwięcej od roku 2008 (wtedy było 6,7 proc., ale kto by o tym po całej dekadzie ślamazarnego wzrostu dochodów pamiętał). A co najważniejsze, ruszyły też inwestycje. W skali całego roku ich przyrost może nie jest imponujący (5,4 proc., co oznacza, że nie udało się jeszcze odbudować poziomu inwestycji z roku 2015), ale łatwo oszacować, że oznacza to wzrost inwestycji przekraczający 10 proc. w ostatnim kwartale roku 2017.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama